اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عضو کمیسیون بودجه مجلس: آثار تورمی حذف ارز ترجیحی با هماهنگی مجلس و دولت شناسایی و مهار شود

جعفر قادری گفت: مجلس و دولت با همکاری هم باید آثار تورمی حذف ارز ترجیحی را رصد و شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای مهار آن انجام دهند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس: آثار تورمی حذف ارز ترجیحی با هماهنگی مجلس و دولت شناسایی و مهار شود

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برنامه دولت برای حذف ارز ترجیحی گفت:‌ حذف یکباره ارز ترجیحی قطعا آثار تورمی به دنبال دارد و دولت باید اقدامات پیشگیرانه را نسبت به این موضوع داشته باشد.

وی افزود: مجلس و دولت باید با همکاری هم آثار تورمی حذف ارز ترجیحی را رصد و شناسایی کرده و برنامه‌ریزی لازم را برای مهار آن داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: پیشنهاد‌های مختلفی در مورد حذف ارز ترجیحی و حمایت از اقشار ضعیف به اشکال دیگر وجود دارد که از جمله آن می‌توان به شارژ این مبالغ در کارت یارانه اقشار ضعیف و امثال آن اشاره کرد که البته نکته مشترک در همه اینها بحث تورم است که باید پیش بینی و جلوی آن گرفته شود.

قادری خاطرنشان کرد: اگر دولت ارز ترجیحی را حذف می‌کند باید در یک فضای به دور از رانت و مفاسد اقتصادی و در یک فضای سالم مواد اولیه در اختیار تولیدکنندگان و نهاده‌ها در اختیار کشاورزان و دامداران قرار گیرد و به طور کل باید سیاستی در این باره در پیش گرفته شود که نه تنها به تولید آسیب نرسد بلکه حمایت‌های لازم از آن به عمل آید.

وی افزود: حذف یکباره ارز ترجیحی ممکن است به سودجویان این بهانه را بدهد که حالا ارز ترجیحی حذف شده و همه چیز با قیمت آزاد خریداری می‌شود، قیمت‌ها را تا چند برابر افزایش دهند و باعث تورم در جامعه شود که باید با نظارت دقیق بر بازار جلوی این سوء استفاده‌ها را گرفت و در سایه این نظارت دقیق بر بازار و همچنین برنامه‌ریزی دقیق است که می‌توان نسبت به حذف ارز ترجیحی اقدام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول