اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نامناسب بودن مسیر دسترسی به فرودگاه شهدای ساری

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به نامناسب بودن مسیر دسترسی به فرودگاه شهدای ساری، گفت: این موضوع در شأن استان نیست و لازم است مسؤولان در این زمینه ورود پیدا کنند.

نامناسب بودن مسیر دسترسی به فرودگاه  شهدای ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سعدالله وطن‌خواه در دفتر خبرگزاری فارس مازندران حضور یافت و ضمن قدردانی از عملکرد این رسانه‌ اظهار کرد: رسانه‌ها نقش آگاهی‌بخشی و شفاف‌سازی را برعهده دارند، برخلاف فضای مجازی که مردم گمراه می‌شوند اما رسانه‌ها منصفانه و بی‌طرفانه اخبار را منعکس می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت سه فرودگاه  شهدای ساری، نوشهر و رامسر در مازندران، گفت: تا قبل از شرایط کرونایی به‌صورت هفتگی ۸۰ پرواز در فرودگاه شهدای ساری، ۲۰ پرواز در فرودگاه نوشهر و ۲۶ پرواز در فرودگاه رامسر انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران بیان کرد: با برقراری ۶ هزار پرواز طی یک‌سال متوسط ۵۷۰ هزار مسافر با ناوگان فرودگاه‌های مازندران جابه‌جا شدند.

*بازگشت پروازها به قبل از کرونا

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت پرواز در فرودگا‌ه‌های مازندران به حالت قبل از کرونا برگشت، اضافه کرد: در فرودگاه نوشهر تقاضا همانند قبل نیست؛ به این دلیل که بیشترین تقاضا برای پرواز در فصل تابستان در فرودگاه‌های غرب استان را داشتیم ولی در تابستان امسال وضعیت پیک را پشت سر گذاشتیم.

وطن‌خواه با اعلام اینکه در حال حاضر پرواز فرودگاه ساری به ۹۴ پرواز در هفته رسیده‌ است، بیان کرد: البته با توجه به رعایت پروتکل‌ها، پرواز در فرودگاه شهدای ساری با ظرفیت ۶۰ درصدی انجام می‌شود، با این وجود طی ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۶۱ درصد افزایش پرواز و ۴۸ درصد افزایش مسافر داشتیم.

وی یادآور شد: در مجموع در فرودگاه‌های مازندران ۲۵۰ میلیارد تومان در راستای توسعه، بهسازی و ارتقای سطح ایمنی فرودگاه‌ها هزینه شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران توسعه پارکینگ هواپیما، رفع موانع پروازی، محصور کردن و دیوارکشی بتنی اطراف فرودگاه را جز اقدامات برشمرد و تصریح کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی، زهکشی و اجرای فاضلاب در مجموعه فرودگاه‌های مازندران با تصفیه‌خانه مرکزی و سیستم پمپاژ با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی در حال انجام است.

این مسؤول بیان کرد: بلوار اصلی فرودگاه شهدای ساری نیز به‌منظور دسترسی بهتر مردم و زیباسازی و آراستگی محیطی با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

وطن‌خواه با بیان اینکه بحث تملک اراضی فرودگاه شهدای ساری در سه فاز اجرا شد، تصریح کرد:  فاز نخست در راستای ایمن‌سازی سطوح پروازی در سطح ۱۰ هکتار اراضی و فاز دوم با نصب سامانه کمک ناوبری با تملک حدود ۱۲ تا ۱۴ هکتار  شامل اراضی باغی و کشاورزی و ساختمان‌ها و منازل مسکونی بوده است.

وی ادامه داد: فاز سوم تملک اراضی ادامه طرح توسعه یا پیشانی فرودگاه همان بلوار ورودی بوده که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به انجام تملک اراضی، تخریب منازل و واحدها و آزادسازی حریم فرودگاه ساری، اظهار کرد: انتظارمان این بود به موازات این کار مسیر دسترسی از شهر به فرودگاه تکمیل شود  که در حوزه اداره کل راه و شهرسازی است.

*فرودگاه ساری متعلق به مازندران است

این مسؤول بیان کرد: مسیر اختصاصی به فرودگاه که در واقع محور گردشگری محسوب شده و از مزیت بالایی برخوردار است با  مشکلاتی از جمله آسفالت،روشنایی، نبود ایمن‌سازی و گاردریل و نبود فضای سبز مواجه است که نقص محسوب می‌شود.

وطن‌خواه در ارتباط با اختلافاتی که فرودگاه را برخی در حوزه شهرستان میاندورود و برخی در حوزه ساری اعلام می‌کنند، خاطرنشان کرد: این فرودگاه مربوط به استان است و از همان ابتدا اعلام کردیم نباید به این مسائل دامن بزنند، موضوع مهم این بوده که هر استانی دارای فرودگاه بوده به لحاظ تراکم بالا می‌توانیم فرودگاه مرکز استان بدانیم و از آنجایی که سه فرودگاه داریم روی نام فرودگاه نباید حساسیت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه احداث جاده دسترسی به فرودگاه شهدای ساری مستلزم اعتبارات استانی است، تصریح کرد: طی چند سال اخیر بحث تقاطع غیرهمسطح را پیگیری کردیم که مصوب هم شد تا در حاشیه جاده اصلی فرودگاه انجام شود؛ در این زمینه کارگاه جاده‌ای نیز برگزار شد ولی تعطیل شد.

*جاده دسترسی به فرودگاه نامناسب است

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به نامناسب بودن مسیر دسترسی به فرودگاه ساری، افزود: این موضوع در شان استان نیست و این یکی از مطالباتی است که باید دنبال شود و لازم است مسؤولان در این زمینه ورود پیدا کنند.

این مسؤول با بیان اینکه سالانه در فرودگاه‌های مازندران بیش از ۵۰ میلیارد تومان در زمینه حقوق و سایر هزینه‌ها از برق، آب و تلفن هزینه می‌کنیم ولی فرودگاه‌ها به لحاظ دولتی درآمدی هم ندارند،گفت: انتظارمان این است مسوولان استانی و شهری پای کار بیایند.

وطن‌خواه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فرودگاه ساری را به استانداردهای نسبی رساندیم، اضافه کرد: با پروژه‌های که در حال اجرا است،  مدیریت خوبی حاکم است، هر چند جای کار دارد. به‌عنوان نمونه با پیگیری‌های انجام شده هنوز موفق نشدیم بخشی از زمین‌های دشت‌ناز را که در اختیار بنیاد جانبازان است؛ را برای احداث باند در اختیار فرودگاه قرار دهیم و البته راه‌اندازی دستگاه کمک ناوبری و بروز کردن چراغ‌های روشنایی نیز مستلزم زمین بوده  تا دست‌کم در اراضی چراغ‌ها را بکاریم که با وجود پیگیری هنوز موفق نشدیم.

وی بیان کرد: وقتی اولویت، ایمنی مردم است باید این موضوع مطالبه جدی مسؤولان باشد و در این زمینه استاندار و نماینده ولی فقیه در مازندران ورود پیدا کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران یادآور شد: درست است پنج درصد مردم از سفرهای هوایی استفاده می‌کنند ولی همین‌ها مولد سرمایه‌گذاری هستند که با توجه به حساسیت فرودگاه‌ها و اهمیت نقش آن در دنیای امروز لازم است در این زمینه تدبیر شود.

وی ادامه داد: باوجود پیگیری‌های زیاد هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده و پاسخ‌ها بیشتر توجیه و فرافکنی عامه است، سوال این است اگر بنیاد جانبازان که از این زمین‌ها استفاده می‌کند چگونه زیان می‌دهد که همه ساله کشت می‌کند که البته در اینجا بیشتر ضعف مدیریت مطرح است و ضرورت دارد تدبیری جدی اندیشیده شود.

وطن‌خواه با اعلام اینکه چراغ کارگاه فرودگاه ساری در این مدت اصلا خاموش نشده و تعطیل نکردیم، افزود: در فرودگاه‌های رامسر و نوشهر  نیز بحث توسعه ترمینال را داریم به‌طوری‌که بهره‌برداری از باند فرودگاه رامسر، زمینه برای توسعه پروازی فراهم کرده است.

وی در پایان گفت: انتظار ما از مسؤولان این است کارکرد فرودگاه را زیرسوال نبرند تا بتوانیم این وضعیت را حفظ کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول