اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آمادگی گروه‌های جهادی برای ساخت و ترمیم خانه‌های زلزله‌زده کوهرنگ

رئیس سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری از آمادگی گروه‌های جهادی استان برای ساخت و ترمیم خانه‌های زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ خبر داد.

آمادگی گروه‌های جهادی برای ساخت و ترمیم خانه‌های زلزله‌زده کوهرنگ

هوشنگ فولادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله 5.7 ریشتری شهرستان کوهرنگ 40 گروه جهادی در محل زلزله حاضر شدند و 70 گروه جهادی دیگر آمادگی حضور خود را در این مناطق اعلام داشتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای وقوع حادثه با حضور فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم(ع) نیروهای جهادی مشغول امدادرسانی‌های اولیه مثل رهاسازی و کمک به اسکان مردم شدند و در مراحل بعدی برای ترمیم خطوط آبرسانی اقداماتی داشتند که اصلاح خطوط آبرسانی روستای مورز از جمله این اقدامات بود.

وی اظهار داشت: پس از حضور رئیس سازمان بسیج کشور و رئیس سازمان بسیج سازندگی تصمیمات خوبی برای ترمیم هرچه سریع‌تر خانه‌های آسیب‌دیده و احداث مجدد خانه‌های غیرقابل سکونت گرفته و در جلسه‌ای در استانداری قرارگاهی پیرامون این موضوع با محوریت سپاه تشکیل شد.

فولادی تصریح کرد: هم‌اکنون 5 گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند و از یک هزار و 250 گروه جهادی ثبت شده در چهارمحال و بختیاری اکثرا برای حمایت مردم زلزله‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر نیز منتظر اتمام روال اداری دستگاه‌هایی از جمله بنیاد مسکن و بانک‌ها هستیم که پس از ارائه تسهیلات و اختصاص بودجه نیروهای مردمی بسیج برای احداث و ترمیم خانه‌های آسیب‌دیده از وقوع زلزله اقدام کنند.

انتهالی پیام/68033/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول