اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زلفی‌گل: ضرورت ایجاد فرهنگ سالم برای نسل‌های آینده/ نگاه به شهدا، نگاه سیاسی، قومی و نژادی نیست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نسل‌های آینده این مرز‌ و بوم می‌دانند که چه کسانی از کیان و ناموس کشور ما در دوران دفاع مقدس دفاع کردند، گفت: فرهنگ سالم برای نسل‌های آینده باید ایجاد شود.

زلفی‌گل: ضرورت ایجاد فرهنگ سالم برای نسل‌های آینده/ نگاه به شهدا، نگاه سیاسی، قومی و نژادی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد علی زلفی‌گل در اجلاسیه دومین کنگره شهدای دانشجوی استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی استان زنجان اظهار کرد: از برگزار کنندگان  کنگره دانشجوی استان زنجان تشکر می‌کنم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه خدا را شاکرم که در کشور عزیز ما ایران شهدا متعلق به همه اقشار مختلف است و ارزش ویژه‌ای برای خانواده‌های شهدا جانبازان و آزادگان قائل هستند، تصریح کرد: خدا را شاکرم که هیچ گاه نگاه به شهدا یک نگاه سیاسی، قومی، فرهنگی، نژادی و زبانی نیست و نخواهد بود.

وی با بیان اینکه شهدا از هر قوم، زبان، نژاد و فرهنگی باشند برای جامعه عزیز هستند، عنوان کرد: شهدا نماد سمبل،گذشت و ایثار هستند و باید یاد و خاطره‌ها آنها بیشتر از قبل زنده نگه‌ داشته شود.

زلفی گل با بیان اینکه از برگزار کنندگان کنگره شهدای دانشجوی استان زنجان قدردانی می‌کنم، گفت: یکی از راه‌های ارزشمند سرمایه‌گذاری برای آیندگان یک جامعه ایجاد فرهنگ سالم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار فرهنگی هستند که باید به نسل‌های آینده منتقل بشود، اظهار کرد: نسل‌های آینده این مرز‌بوم می‌دانند که چه کسانی از کیان و ناموس کشور ما در دوران دفاع مقدس دفاع کردند.

وی ادامه داد: وقتی بحث شهدا می‌شود، فرقی نمی‌کند در چه راهی برای صیانت از کیان و ناموس کشور جانش را فدا کرده است، چرا که  شهدای آتش‌نشان، شهدای سلامت که بعد از شیوع ویروس کرونا جانشان را در طبق اخلاص قرار دادن در رسته و در طبقه شهدای ما قرار می‌گیرند که ما قدردان این عزیزان و خانواده‌هایشان هستیم.

زلفی گل تصریح کرد: استان زنجان و شهر زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۵۳۵ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است که این نشان دهنده‌ آن است  که استان زنجان استانی ولایت‌مدار، دین باور و هویت‌مدار است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مردم زنجان به عنوان مردم ولایی شناخته شده‌اند، عنوان کرد: مردم ایران و ویژه‌تر مردم  زنجان این را بارها ثابت کرده‌اند که هر جا که نیاز باشد در راستای دفاع از اهداف این نظام پرداخته‌ و مقاومت کرده‌اند و دانشگاهیان فرهیخته هم از این قاعده مستثنا نیستند.

وی عنوان کرد: خدای بزرگ را شاکرم که در فرهنگ دانشگاهی که متفاوت از سایر فرهنگ‌ها است، فرهنگ جهاد،  گذشت، ایثار و شهادت جایگاه خاص خودش را دارد  و اگر امروز این کنگره به همت کمیته دانشگاهیان استان زنجان برگزار شده است، مفهوم  آن است این است که در پازل و جور چین فرهنگی جامعه دانشگاهی، شهید و شهادت جایگاه خاص خودش را دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه  دانشجویان و جامعه دانشگاهی ما قدردان شهدا و خانواده‌ی آنها هستند، ادامه داد: از جامعه دانشگاهی، دانشگاه‌های استان زنجان و مردم  ولایت‌مدار این خطه و به ویژه قشر دانشجوی استان که در این برهه از زمان بایستی کنگره را برگزار کنند و فرهنگ شهید و شهادت رو پاس بدارند تشکر می‌کنم.

 انتهای پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول