اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حکایت عجیب‌ترین بازی سال به زبان سرمربی ماشین‌سازی: روز مسابقه بازیکنانم را برای اولین بار می‌دیدم

سرمربی تیم ماشین‌سازی گفت: روز مسابقه با شهرداری همدان بسیاری از بازیکنان تیم خودم را برای اولین بار می‌دیدم.

حکایت عجیب‌ترین بازی سال به زبان سرمربی ماشین‌سازی: روز مسابقه بازیکنانم را برای اولین بار می‌دیدم

علی‌رضا اکبرپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: انسان با امید زنده است و من هم تا روز بازی با ماشین‌سازی به گفته ‌ مالک باشگاه مبنی بر بازشدن پنجره تیم امیدوار بودم، اما پنجره باز نشد که نشد.

وی گفت: اصلا امکان روانه کردن تیمی برای بازی برابر شهرداری همدان وجود نداشت اما به اصرار دکتر بهتاج که گفتند اگر تیم در هفته اول بازی نکند اعلام ورشکستگی شده و تیم سقوط می‌کند، قرار شد ‌بازیکنان تیم‌های پایه فصل گذشته در کمتر از چند ساعت جمع و به میدان فرستاده شود.

اکبرپور افزود: با این شرایط حتی حاضر نبودم به ورزشگاه بروم اما گفتند چون من کارت داشته و بودنم در کنار بازیکنان جوان روحیه است، حاضر شدم به ورزشگاه بروم و باید بگویم جمعا 16 بازیکن از فصل گذشته امید و جوانان تیم ماشین‌سازی که کارت و قرارداد داشتند به ورزشگاه آمدند و ارنج تیم را هم آقای رشتبری که سرمربی تیم امید بود، چید و من که سرمربی تیم بودم بسیاری از بازیکنان تیم را برای اولین بار می‌دیدم.

اسم بازیکنان داخل زمین را نمی دانستم

وی تصریح کرد: حتی زمانی که کنار زمین تیم را کوچ و توصیه‌‌های فنی می‌کردم اسم بازیکنان را نمی‌دانستم.

بازیکن سابق تیم ملی گفت: بازیکنان این فصل امید و جوانان ماشین‌سازی که در حال تمرین هستند، هنوز با باشگاه قرارداد ندارند و ما از بازیکنان فصل پیش استفاده کردیم و در بین آنها نفراتی بود که الان بدون تیم بوده و 3 ماه است تمرین نکرده بودند و با این شرایط تیم را روانه میدان کردیم.

وی گفت: پیش از بازی آقای رشتبر در رختکن به من گفت این 2 بازیکن جوان را می‌شناسی و من گفتم که اینها بازیکنان شما هستند و من از کجا باید بشناسم. و جالب اینکه این 2 نفر را حتی سرمربی تیم امید هم نمی‌شناخت و مشخص شد از بازیکنان تیم جوانان هستند.

سرمربی تیم ماشین‌سازی در مورد نتیجه گفت: بدون تعارف بگویم قبل از بازی با این شرایط فکر می‌‌کردم با نتیجه دو رقمی ببازیم. تقریبا تمامی بازیکنان تیم برای اولین بار در ورزشگاه یادگار امام بازی می‌کردند و بعضی‌هایشان ماه‌ها تمرین نداشته و دو نفر را هم که اصلا کسی نمی‌شناخت. داور هم نامردی نکرده و در همان دقیقه یک برای تیم حریف پنالتی گرفت که کاری ندارم درست بود یا نه.اما بازیکنان من برای این بازی بسیار جوان و کم تجربه بودند. با این شریط دریافت 4 گل  برابر حریفی تدارک مناسبی هم دیده، نتیجه بدی نبود.

بازیکن سابق تیم ماشین‌سازی افزود: حالا عده‌ای انتقاد می‌کنند که ماشین‌سازی در خانه از شهرداری همدان 4 گل خورد. آیا شرایط تیم را می‌دانستند؟ حتی لباس‌های تیم هم برای بازی نرسید و 15 پیراهن از فصل گذشته پیدا کردیم و برای تعویض آخر یک پیراهن کم بود و یک پیراهن بدون شماره که برادرم در تمرین می‌پوشید که یک ساعت مانده به مسابقه رفت و از خانه آن پیراهن را آورد و با ماژیک شماره نوشتیم که بتوانیم برای تعویض آخر پیراهن داشته باشیم.

همدانی‌ها گفتند: اگر دست ما بود بازی نمی‌کردیم 

وی افزود: ما تیم خوبی را جمع کرده بودیم و همدانی‌ها هم با آن تصور به تبریز آمده بودند و از اوضاع ما خبر نداشتند و زمانی که دیدند تعدادی بازیکن جوان و امید دارند خود را گرم می‌کنند، تعجب کرده و حتی سرمربی تیم همدان آقای طلایی‌منش آمد و من را در آغوش کشید و گفت: اگر دست ما بود بازی نمی‌کردیم و درست نیست شخصیت شما که از بزرگان فوتبال ایران هستید، این چنین بازی شود.

اکبرپور گفت: بیان کردن این مطالب فقط موجب شرمندگی است، من نمی‌خواستم در تیم بمانم اما گفتند تو بروی تیم منحل می‌شود. من آبرویم را از زمین پیدا نکردم و انصاف نیست این چنین از من انتقاد می‌کنند و حداقل از پیشکسوتان تیم انتظار نداریم که علیه تیم خود و من جبهه بگیرند. البته هوادارانی هم بودند که از من حمایت کرده و حتی یکی می‌گفت: اکبرپور عرق و تعهدش را به تیم ماشین‌سازی ثابت کرد و اگر بخواهند تیم را به نام کسی بزنند، شایسته‌ترین فرد اکبرپور است.

وی در مورد وضعیت بازیکنان خود گفت: قرار بود قبل از آغاز شروع مسابقات 25 الی 30 درصدد از قراردادشان پرداخت شود و با اینکه پولی دریافت نکرده بودند، آماده بازی بودند که پنجره تیم باز نشده وقراردادشان خود به خود‌ فسخ می‌شود و شنیدم که تعدادی‌شان از تیم جدا شدند و خبر ندارم آیا بازیکنانی از تیم هستند که بخواهند در ماشین‌سازی بماند یا خیر؟

تیم من وجود خارجی ندارد

وی در مورد تمرینات تیم گفت: تیمی که 3 ماه با من تمرین می‌کرد دیگر الان وجود خارجی ندارد و در حال حاضر تیم امید و جوانان زیر نظر آقای رشتبر که مربی خودشان است، تمرین می‌کند.

اکبرپور در پاسخ به اینکه آیا با قربانی مالک باشگاه صحبتی در این مورد داشته است، گفت: فردای روز بازی مالک باشگاه تماس گرفته و گفت: باید 3، 4 هفته با این بازیکنان مسابقات را سپری کنیم تا پنجره تیم باز شود و من هم گفتم من استعفا ندادم و هر وقت پنجره تیم باز شود و بازیکنان تیم بازگشتند، در خدمت هستم.

وی در مورد بازی دوم تیم گفت: روز شنبه ماشین‌سازی در بابل باید به مصاف رایکا رود و من اصلا اطلاعی از وضعیت تیم ندارم و من با این وضعیت حتی در کنار نخواهم بود، وقتی من بازیکن را نمی‌شناسم و من تمرین ندادم چطور می‌توانم از آنها بازی بگیرم و یا بخواهم که گفته‌های من را در زمین پیاده کنند. به اندازه کافی خجالت کشیدم و حسابی مضحکه عام و خاص شدم.

اکبرپور افزود: اسم تیم یادم نیست اما یک باشگاه اروپایی هم با این مشکل بسته بودن پنجره مواجه بود و پیش از آغاز فصل مدیران باشگاه با هواداران تیم جلسه گذاشتند و گفتند که ما با بازیکنان امید و جوانان به میدان خواهیم رفت و این بازیکنان سال‌های بعد سرمایه باشگاه خواهند شد. اگر می‌دانستیم پنجره باز نمی شود ما هم با بازیکنان جوانان و امید خود تمرین می‌کردیم، نه اینکه چند ساعت مانده به بازی به دنبال آنها باشیم که کجا هستید زود خودتان را به ورزشگاه برسانید.

انتهای پیام/60017

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول