اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وجود 500 فعال رسانه‌ای در مازندران/ لزوم فراگیری سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به وجود بیش از 500 فعال رسانه‌ای در استان، به لزوم فراگیری سواد رسانه‌ای در بین خانواده‌ها برای استفاده سالم از فضای مجازی تأکید کرد.

وجود 500 فعال رسانه‌ای در مازندران/ لزوم فراگیری سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، عباس زارع عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در مجموعه فولادین ذوب آمل در سالن همایش‌های پردیس دانشگاهی دانشگاه غیرانتفاعی فذا، اظهار کرد: نقش رسانه در حوزه اجتماعی و اطلاع‌رسانی در دنیای امروز غیرقابل انکار است و رسانه‌ها اثر گسترده در جوامع مختلف دارند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری فراوان رسانه در شمال کشور و استان مازندران، افزود: بیش از ۵۰۰ فعال رسانه‌ای در استان مازندران مشغول فعالیت هستند و در بخش‌های مختلف تلاش شبانه‌روزی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه شهرستان آمل در حوزه صنعت، تولید، اقتصاد، صادرات، اشتغال و کارآفرینی سرآمد است و با توجه به آمارها حدود نیمی از صنعت مازندران را در خود جای داده است، تصریح کرد: ضریب نفوذ اینترنت نسبت به سال‌های گذشته رشد زیادی داشته است و در مازندران این ضریب به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید فرهنگ مناسب برای استفاده از اینترنت و فضای مجازی بین خانواده‌ها و فرزندان نهادینه شود، خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای امروزه از مهمترین نیازهای جامعه به حساب می‌آید و نباید هر فرد به صورت افسارگسیخته وارد فضای مجازی شده و به هر شکل که می‌خواهد بدون هیچ آگاهی و دانش از آن استفاده کند.

زارع با اشاره به لزوم استفاده مناسب و مفید در حوزه اجتماعی، فرهنگی، هنری و اطلاع‌رسانی از فضای مجازی، بیان کرد: باید افراد در فضای مجازی هدف خود از فعالیت را بدانند.

وی با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد چگونگی انجام کارهای فرهنگی و نقش خانواده، گفت: سواد رسانه از دغدغه‌های جدی ما است و لازم است تا همه مردم و خانواده‌ها در حوزه سواد رسانه‌ای اطلاعات کافی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه باید برای تشخیص خبر درست به منابع معتبر و درست رجوع کنیم و هر خبری از هر منبع را نپذیریم، خاطرنشان کرد: باید منابع خبری هم اخبار درست و صحیح را در اختیار مخاطبان قرار دهند تا مخاطب براساس نیاز پس از درماندگی از فضای مجازی داخلی و اینترنت در داخل کشور به منابع دروغین و پر از کذب خارجی رجوع کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه اگر یک خبر نادرست به صورت خواسته یا ناخواسته درج شود ممکن است به فراتر از مرزها رفته و شبکه‌های معاند غربی و خارجی از آن با تحلیل و منافع خود استفاده کنند، یادآور شد: امروزه منتقدان زیادی در بین مردم مشاهده می‌کنیم ولی نقدها باید منصفانه، آگاهانه و همراه با راهکار باشد و در نقدها راهکار ارائه شود.

زارع با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای باید تعیین و تبیین شود، ادامه داد: با تبیین سواد رسانه‌ای در جامعه گره بسیاری از مشکلات باز می‌شود و شاهد بسیاری از معضلات هستیم.

وی با بیان اینکه باید فرصت لازم و زیرساخت‌ها برای داشتن اینترنت و فضای مجازی مطلوب فراهم شود، متذکر شد: با آسیب‌شناسی فضای مجازی باید بدانیم از اینترنت چه می‌خواهیم و فرزندان‌مان می‌توانند چه محتویاتی را دنبال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه کشورمان ایران بیشترین مصرف‌کننده بازی‌ها در فضای مجازی است، گفت: اصلاح عادت‌ها و رفتارها را باید ابتدا از خودمان آغاز کنیم، پای کار بیاییم و با ایجاد یک نهضت برای استفاده سالم از اینترنت زمینه‌ساز فضای مجازی سلامت باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول