اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بی‌توجهی به پروژه‌های نیمه تمام بعضی شهرستان‌‌‌ها در مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس گفت: هفت شهرستان تازه تاسیس استان فارس در اوج محرومیت و فقر امکانات قرار دارند اما سهمی قابل توجهی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به این منطقه نداشتند.

بی‌توجهی به پروژه‌های نیمه تمام بعضی شهرستان‌‌‌ها در مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، فرهاد طهماسبی در نشست امروز ( چهار‌شنبه 28 مهرماه ) صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و تولد شایسته ترین عبد الهی و امام صادق ( ع) و نیز هفته تربیت بدنی، گفت: در ابتدا لازم می‌دانم از رئیس جمهور و هیات دولت بابت اقدامات خوبی که در این مدت دوماه فعالیت دولت سیزدهم انجام شده، از جمله واکسیناسیون گسترده عموم مردم در مقابل ویروس کرونا و انجام سفرهای استانی و حضور در میان مردم تقدیر و تشکر نمایم.  اما مسائلی هم امروز دغدغه مردم بوده و وظیفه خود می‌دانم به عنوان نماینده مردم تذکر دهم.  

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس دولت سیزدهم افزود: تربیت اصلی‌ترین و سرنوشت سازترین مسئله از روز الست علی یوم القیامه است؛ در ایام شروع سال تحصیلی و شروع فعالیت دولت جدید هستیم، تحول اجتناب ناپذیر بوده و نیاز به مدیریت با برنامه مدون وزارت آموزش و پرورش است. در استان‌ها و شهرستان‌ها مدیریت آموزش و پرورش در حالت بلاتکلیفی قرار داشته لذا عنایت فرمایید علی رغم اینکه قانوناً مهلت دارید، نسبت به معرفی گزینه وزارت آموزش و پروش تسریع نمایید. چرا که برای اجرای تغییر و تحول در جوامع بشری، سنت الهی بر آن است که خداوند پیامبران را از میان امت ها انتخاب کرده است. لذا انتخاب و معرفی معلمی دلسوز و مجرب از بدنه آموزش و پرورش مورد انتظار عمده فرهنگیان  است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اقدام سفرهای استانی و حضور در  میان مردم و اقشار مختلف مردم پسندیده و نیکو است و شنیدن درد و دل مردم بودن واسطه قابل تقدیر است و بنده هم خسته نباشید عرض می نمایم اما مردم در این سفرها گلایه هایی نیز دارند که به حق و بجاست و آن هم شاید ناشی از عدم دقت در برنامه ریزی سفرها است. در سفر اخیر به استان پهناور فارس با حدود 36 شهرستان در یک روز نارضایتی هایی را در اکثر شهرستان ها به وجود اورده و شایسته نبود با زحماتی که متحمل شدید شاهد نارضایتی باشیم.

وی ادامه داد: هفت شهرستان نو پا و تازه تاسیس که اوج محرومیت و فقر امکانات را شاهد هستند سهمی قابل توجهی از اعتبارات سفر در مصوبات نداشتند که این برخلاف عدالت است. حدود 80 درصد از روستاهای شهرستان  بختگان در حوزه انتخابیه بنده فاقد آب شرب و بهداشتی مناسب بوده و مردم با تانکر سیار آب رسانی می‌شوند و دچار امراض پوستی و گوارشی شدند، چه اعتباری برای این موضوع در نظر گرفته شد؟  شهرستان بختگان بیمارستان ندارد حتی یک ساختمان در مرکز شهرستان برای نیازهای بهداشتی و درمانی مردم نیز وجود ندارد، ساختمان مرکز درمانی امام هادی (ع) آباده طشک بیش از 10 سال نیمه ساخته رها شده است. چرا در لیست پروژه های عمرانی نیمه کاره استان  قرار نگرفته است؟ در شهرستان نی ریز بخش قطرویه با وجود سد چشمه عاشق تمام روستاها و در شهر قطرویه مردم با مشکل جدی آب آشامیدنی مواجه هستند و اکثراً با تانکر آب رسانی می‌شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: چرا برای اجرای تصفیه خانه و خط انتقال آب چشمه عاشق به عنوان یک پروژه نیمه تمام، اعتبار قابل توجهی تخصیص پیدا نکرد؟ چرا وزارت نیرو  بر اساس اسناد، حقه آبه کشاورزی مردم بخش قطرویه را مشخص نمی‌کند؟ بسیاری از روستاها و شهرها در بحث تقسیمات کشوری در خواست ارتقا دارند،چرا وزارت  کشور اقدامی در این سفر انجام نداد؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جاده ارتباطی نی ریز به هرات سال هاست نیمه کاره رها شده و ردیف اعتباری آن هم اخیرا اخذ شده، چرا مبلغی از اعتبارات سفر برای آن لحاظ نشد؟ عمده معادن استان در شهرستان‌ها بختگان و نی ریز است، در این سفر چه مصوبه و چه سهمی برای حوزه معادن این دو شهرستان قرار داده شد؟ نمی‌دانم مصوبات سفر با نظر کدام بزرگواران تنظیم و تصویب شده است. استاندار چند روز قبل از سفر منصوب شد و در جریان این موضوعات نبود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: برای جاده ارتباطی استهبان به ایج که روزانه شاهد حادثه است، چه اعتباری در نظر گرفته شد؟ سد رودبال در  شهرستان استهبان بوده و حوزه آبریز آن شهرستان نی ریز است، اما مردم استهبان، ایج و نی ریز بابت ایجاد تصفیه خانه از شبکه انتقال محروم هستند. این پروژه نیمه تمام بود، چه اعتباری از سفر به آن اختصاص پیدا کرد؟ خط راه آهن شیراز به گل گهر در برخی از قطعات با پیشرفت 80 درصد از سال 1397 تعطیل شده و در حال تخریب است، چه مبلغی برای این حوزه اختصاص پیدا کرده است؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول