اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

قاضی‌زاده هاشمی: میانگین سنی والدین و همسران شهدا به ترتیب 80 و 60 سال است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه بازدید از نمایشگاه «خانه نوآوری و فناوری ایران» گفت: میانگین سنی پدران و مادران معظم شهدای ما، حدود ۸۰ سال و همسران گرامی شهدا و جانبازان به حدود ۶۰ سال رسیده است.

قاضی‌زاده هاشمی: میانگین سنی والدین و همسران شهدا به ترتیب 80 و 60 سال است

به گزارش خبرگزاری فارس، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان صادرات‌محور با عنوان «خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT)» در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران درباره استفاده بنیاد شهید و امور ایثارگران از این تجهیزات گفت: دایره سنی جامعه هدف ما به‌گونه‌ای است که به خدمات توانبخشی به‌ صورت گسترده نیاز دارد.

وی با اشاره به افزایش میانگین سنی جامعه هدف بنیاد افزود: موضوع توانبخشی برای ما بسیار جدی است، زیرا میانگین سنی پدران و مادران معظم شهدای ما، حدود ۸۰ سال و همسران گرامی شهدا و جانبازان به حدود ۶۰ سال رسیده است و جانبازان عزیز ما هم متأسفانه به دلیل  مشکلات جسمی که پیدا کرده‌اند، نیازمند این خدمات هستند.

قاضی‌زاده با تأکید بر نیاز بنیاد به خدمات توانبخشی ابراز داشت: این خدمات هم برای ارتقاء کیفیت زندگی جامعه ایثارگری که بتوانند فعالیت بیشتری در سطح جامعه داشته باشند، هم برای کم شدن درد و وابستگی آن‌ها به دارو بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه تا به‌ امروز این خدمات معمولاً با واردات تأمین و حجم زیادی ارز از کشور خارج می‌شده، ادامه داد: نیاز ارزی ما در سال گذشته حدود چند ۱۰ میلیون دلار بوده است، اما با تلاش جوانان و متخصصان خوب در داخل کشور، با همت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری این خدمات در داخل کشور در دسترس قرار گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هر چقدر این خدمات و محصولات ارزان‌تر باشد، سطح ارائه خدمات بالاتر می‌رود، اظهار داشت: تا به امروز فقط قادر به تجهیز کلینیک‌هایمان بودیم، اما اگر محصولات ارزان‌تر و در دسترس‌تر باشد، می‌توانیم این خدمات را در اختیار اشخاص هم قرار دهیم. امیدواریم در دوره جدید بنیاد بتوانیم این نقش را ایفا کنیم.

وی گفت: چون بسیاری از جانبازان عزیز ما طولانی‌مدت روی تخت هستند، نیاز به تشک‌های طبی و مواج و... وجود دارد که در این زمینه هم باید برنامه‌ریزی کنیم تا در صورت وجود از داخل تأمین شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول