اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

تداوم شائبه همکاری عزیزی خادم با جادوگران/ در فدراسیون فوتبال چه می گذرد؟

رئیس فدراسیون فوتبال با رفتاری شائبه برانگیز، همچنان همکاری با جادوگران را تکذیب نمی کند که قابل تامل است.

تداوم شائبه همکاری عزیزی خادم با جادوگران/ در فدراسیون فوتبال چه می گذرد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حضور شهاب عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال فقط به تغییرات در بخش های مختلف منجر نشده است. هر روزی که می گذرد و هر باری که رئیس فدراسیون مصاحبه یا اظهار نظری عمومی دارد، ادبیات جدیدی به فوتبال کشورمان افزوده می شود که اخیرا انتقادات زیادی را موجب شده و شائبه برانگیز شده است.

منهای مباحث فنی در فدراسیون و توضیحاتی که عزیزی خادم در مورد مدیریتش دارد که هر کدام در جای خود می تواند مورد بررسی قرار گیرد، ادبیات او و نحوه استفاده از برخی کلمات که این روزها کلیدواژه های جنجالی در فوتبالمان شده، باعث شده تا در این عرصه وارد فاز جدیدی شویم.

از همان روزهای ابتدای حضور رئیس فدراسیون در محل کارش، شایعاتی در مورد نحوه تعامل او با برخی افراد فعال در حوزه علوم غریبه مطرح شد. گذشت تا اینکه کم کم در صحبت های عزیزی خادم استفاده از برخی کلمات این شائبه ها را قوی تر کرد؛ به طوری که روز بازی ایران و کره جنوبی خبرنگاری به صراحت از وی در مورد همکاری با یک جادوگر پرسید اما عزیزی خادم ترجیح داد با بی تفاوتی، به این سئوال واکنش نشان دهد. می توانید در اینجا این مطلب را بخوانید.

هر چند رئیس فدراسیون ترجیح داد به این موضوع که حتی جنبه طنز هم در محافل فوتبالی پیدا کرد، بی تفاوت بگذرد اما تاکیدات او به برخی واژگان و ایجاد شائبه درباره ارتباطش با این افراد، چیزی نبوده که بتوان به راحتی از آن گذشت. به طوری که شب گذشته در برنامه ورزشی تلویزیون وقتی مجری به صراحت در مورد این شایعه از او پرسید، مجبور به پاسخگویی شد.

عزیزی خادم  در خصوص اینکه در ادبیات خود از خوبان عالم استفاده می کند و شایعه شده با یک جادوگر همکاری می کند، عنوان کرد: "ما شکرگزار خداوندیم و آنچه امروز بدست آمده لطف الهی است. تمام مخلوقات وابسته به کمک حضرت حق هستیم و هر بنده ای از خدا کمک بخواهد و در دعای عزیزان منعی ندارد. مسائل بی پایه و اساسی مطرح می شود که نه شان فدراسیون است و نه نگاه توسعه ای فوتبال. قطعا آخرین بار است که در خصوص اینگونه مسائل بی پایه و اساس صحبت می‌کنم." می توانید مصاحبه کامل را اینجا بخوانید.

اگر به جواب رئیس فدراسیون دقت کنید، متوجه خواهید شد که نه تنها در مورد این شایعه قویِ چند ماهه، آن را تکذیب نکرد بلکه تاکید دارد هر کسی بخواهد با نفسش، قدمش و دعایش به ما کمک کند، دستمان را به سویش دراز می کنیم. اما پاسخ سوال چه شد؟

 به نظر می رسد مسئول اصلی اداره فوتبال کشورمان یا هنوز نمی داند در چه جایگاهی قرار دارد یا در مسیری قدم گذاشته که انتهای آن ترکستان است. هر چه عزیزی خادم در استفاده از این ادبیات دو پهلو و ابهام برانگیز اصرار دارد، بیشتر این تلقی افزایش پیدا می کند که فدراسیون به نوعی دچار شائبه انحراف فکری شده و رئیس فدراسیون با نوعی سفسطه گری و بازی با کلمات، مدام در حالت خلط مبحث است. گویا به جای تنویر افکار عمومی، در حال بازی با آن در مورد یک موضوع عقیدتی است.

او می گوید این مباحث بی پایه است و در شان فدراسیون و نگاه توسعه ای فوتبال نیست اما کاش به این شائبه صریح و روشن جواب دهد و بازی لفظی را کنار بگذارد. عزیزی خادم بایستی در جایگاه رئیس فدراسیون، در حیطه فنی و مدیریتی آن راه رود و از چنین پرسه کلامی در وادی هایی که شائبه های اعوجاج فکری دارد و ورود به آن صلاحیت خاصی می طلبد، خودداری کند. شان فدراسیون را باید در جایی جستجو کرد که شائبه همکاری با دعانویسان و جادوگران را با صراحت رد کرد و محور را به عقلانیت و برنامه ریزی داد؛ نه بازی کلامی. این نیز بر عهده عزیزی خادم است که اکنون متولی این ورزش است.

آیا نباید مسئولان مربوطه به طور جدی وارد این موضوع شوند و بررسی شود که در یکی از مهمترین فدراسیون های ورزشی کشور چه می گذرد و این بازی های لفظی چه غایتی را جستجو می کند؟ 

عزیزی خادم در برنامه شبکه سه سیما تاکید کرد که "التماس دعا" ورد زبان همه ما ایرانی ها هست و این چیز بدی نیست. او از چه چیزی و چه فرد یا کسانی دفاع می کند و این التماس را از چه کسی یا کسانی دارد؟ آیا فوتبال پر از تلاطم و پر از ایراد ما قرار است با چنین تفکراتی وارد توسعه یافتگی شود و مبنای فکری عزیزی خادم این است؟ به نظر می رسد باید نگران فدراسیونی شد که رئیس آن که باید چشم اندازش مبتنی بر عقلانیت، علم گرایی و تدبیر باشد، این روزهایش را با بازی لفظی می گذراند که البته، دلالت های نگران کننده ای در آن وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول