اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

راه‌اندازی مشاوره ازدواج در روستاها/ تشکیل صندوق اندوخته ازدواج جوانان

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تمایل جوانان به ازدواج تا حدودی کاهش یافته است از راه‌اندازی مشاوره ازدواج در روستاها خبر داد.

راه‌اندازی مشاوره ازدواج در روستاها/ تشکیل صندوق اندوخته ازدواج جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اعظم کریمی بعد از ظهر امروز در جلسه مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند اظهار کرد: در شرایط کنونی، پرداختن به موضوع ازدواج جوانان عزمی جدی و مدیریتی جهادی و انقلابی را می‌طلبد تا با بسیج منابع موجود و ساماندهی و حمایت از ظرفیت‌های مردمی بتوان ازدواج جوانان را ساماندهی کرد.

وی افزود: امروز برای ازدواج جوانان موانع مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها اشتغال و مسکن است که لازم است برای ترغیب آنان به این امر اقدامات زیرساختی در این زمینه به عمل آید.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افزود: البته طبق نظرسنجی‌ها بخشی از عدم تمایل جوانان به ازدواج ریشه در مباحث فرهنگی دارد که لازم است به این مسائل نیز توجه شود.

۳۳ درصد جوانان با وجود برخورداری از شرایط تمایلی به ازدواج ندارند

وی با اشاره به مطالعه اخیری که در خصوص عدم گرایش جوانان به ازدواج صورت گرفته افزود: براساس نظرسنجی‌ از جوانان در آستانه ازدواج، ۳۳ درصد جوانان حتی با وجود پیدا شدن فرد مناسب و فراهم بودن شرایط اقتصادی تمایلی به ازدواج ندارند.

کریمی گفت: البته علت‌های مهم دیگری نیز در عدم تمایل جوانان نقش دارد که از جمله آنها را بالا بودن هزینه‌های ازدواج، نداشتن شغل و ترس عنوان کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگرچه در مقوله ازدواج نباید از مسکن، اشتغال و معیشت به عنوان علت‌های اصلی غافل ماند اما نباید ابعاد فرهنگی و اجتماعی ازدواج را نیز نادیده گرفت.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی ازدواج تاکید کرد و گفت: یکی از علل کاهش ازدواج افزایش آمار طلاق است که این افزایش آمار باعث می‌شود جوانان از ترس طلاق برای ازدواج اقدام نکنند.

وی افزود: سرباز زدن جوانان از ازدواج و تغییرات فرهنگی برای ازدواج، تغییر ذائقه جوانان،  نداشتن شناخت کافی، سنگ‌اندازی‌های خانواده‌ها از دیگر چالش‌های پیش روی ازدواج است.

کریمی گفت: کاهش جمعیت و روند پیر شدن آن در آینده به عنوان یک بحران به حساب می‌آید که هم اکنون نیز با آن مواجه هستیم، اگر به موقع به بحث تشکیل خانواده و ازدواج توجه نکنیم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

باید به موضوع ازدواج بهنگام و تشکیل خانواده توجه بیشتری شود

وی با بیان اینکه به موضوع ازدواج بهنگام و تشکیل خانواده باید توجه بیشتری بدهیم از تشکیل مشاوره ازدواج در روستاها خبر داد و افزود: موضوع مشاوره ازدواج در روستاها هم در حال اجراست تا به ازدواج بهنگام و تشکیل خانواده و فرزندآوری به موقع بیانجامد.

کریمی اجرای قانون تسهیل ازدواج را گامی مهم برای ترغیب بیشتر جوانان به ازدواج ذکر کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری نمایندگان مجلس و وزارت ورزش و جوانان پس از ۱۵ سال، وزارت اقتصاد پذیرفت باید صندوق اندوخته ازدواج جوانان را تشکیل دهد.

وی گفت: در اسفندماه سال گذشته پیش‌نویس صندوق اندوخته ازدواج جوانان برای تصویب در دولت آماده شد که با تصویب اساسنامه صندوق عملا پیش‌بینی منابع اجرایی قانون اتفاق می‌افتد و دستگاه‌ها ملزم به اجرای قانون تسهیل ازدواج می‌شوند.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه مقوله جوانان موضوع فرادستگاهی است و موضوع ازدواج به مراتب از آن بااهمیت‌تر است گفت: حوزه جوانان نیازمند استقلال است تا به همه ابعاد و نیازهای آن پرداخته شود و ما نیز در وزارت ورزش و جوانان خواهان استقلال حوزه جوانان بوده‌ایم.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول