اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

اجرای ۳۲۰ عملیات پلیسی پیچیده در ۴۸ ساعت/ دستگیری ۷۸۶ سارق

رئیس پلیس پایتخت از اجرای ۳۲۰ عملیات پلیسی پیچیده و هماهنگ در ۴۸ ساعت گذشته و دستگیری ۷۸۶ سارق خبر داد.

اجرای ۳۲۰ عملیات پلیسی پیچیده در ۴۸ ساعت/ دستگیری ۷۸۶ سارق

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای چهارمین مرحله از طرح «کاشف» که با مشارکت پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی تهران بزرگ و با هدف مقابله با سارقان منزل و مالخران برگزار شد درجمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه سرقت منزل یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان محسوب می‌شود در این راستا در ۴۸ ساعت گذشته دو رده پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام ۳۲۰ عملیات هماهنگ برخورد با سارقان منزل را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در این طرح با انجام ۳۲۰ عملیات پیچیده و ضربتی نه فقط در تهران بلکه بر علیه سارقانی که در تهران اقدام به سرقت کرده اما از تهران خارج شده و به سایر نقاط کشور رفته بودند، اقدامات لازم انجام شد. 

وی گفت: در این عملیات ۷۸۶ نفر سارق منزل دستگیر و بالغ بر ۷۲۰ فقره سرقت منزل تا الان کشف شده است؛ همچنین بیش از ۱۰۰۰ فقره از اموال مسروقه مردم از انواع و اقسام وسایل منزل گرفته تا پول و طلاجات در این عملیات کشف شد که انواع طلاجات کشف شده در این مرحله از طرح بالغ بر ۳۰ کیلوگرم بوده است. 

رحیمی افزود: همچنین انواع ساعت‌های گرانقیمت و ارزشمند بالغ بر ۱۰۰ مورد کشف و ضبط شده است. 

رئیس پلیس تهران بزرگ به دیگر کشفیات اشاره و بیان داشت: در این طرح تعداد ۲۰ دستگاه لپ‌تاپ و بیش از ۱۰۰ مورد گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد همچنین بیش از ۸۰ دستگاه تلویزیون و ۵۰ تخته قالیچه ابریشمی و نفیس و حدود ۴۰ تابلو از انواع و اقسام تابلوهای نفیس و گرانقیمت نیز از دیگر کشفیات این مرحله از طرح کاشف است.

 رئیس پلیس تهران بزرگ اظهار داشت: در طرح مشترک پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی تهران بزرگ، مقادیر زیادی بدلیجات، ظروف آنتیک و قیمتی، البسه ، ابزارآلات و همچنین اسناد و مدارک مهم مانند شناسنامه، سند ازدواج، سند منزل و… کشف و ضبط شده اما آن چیزی که در اعترافات سارقان مشخص بوده و مورد توجه آنها بوده کشف مقادیر قابل توجهی ارز و طلا است. 

رئیس پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: در این طرح ۳۲۰ مورد عملیات انجام شده ، ۱۰۷ باند سارقان منهدم شده و بالغ بر ۶۳ درصد این افراد دستگیر شده‌ سابقه‌دار بوده‌اند.

سردار رحیمی تصریح کرد: ۲۱ مورد عملیات در حین سرقت سارقان انجام شده که این افراد نیز با پلیس درگیر و پلیس نیز مقتدرانه با این افراد برخورد کرده است؛ برخی از درگیری‌ها مسلحانه بوده که با تیراندازی متقابل پلیس همراه بوده و پلیس توانسته این افراد را زمینگیر و دستگیر کند. 

وی به موضوع مالخران پرداخت و گفت: در این طرح نیز ۳۰ نفر از مالخران عمده که اموال مسروقه منازل را از سارقان خریداری می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند؛ در بین مالخران نیز متاسفانه افرادی از جمله طلافروش، فرش فروش و… نیز حضور داشتند. درواقع هر جنسی سرقت می‌شود مالخر آن نیز در اقشار مختلف وجود دارد. این افراد با قیمت بسیار نازل و پایین اموال مسروقه را از سارقان خریداری می‌کردند. 

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی پلیس‌های تخصصی و بهر‌ه‌‌گیری از توان واحدهای تجسس، به طور جد در بحث مبارزه با سرقت وارد میدان شده‌ و به سارقان امان نمی دهیم؛ سارقانی که در تهران سرقت می‌کنند، بدانند که در هر جای تهران بروند، دنبال آنها خواهیم رفت کما اینکه شاید حدود 30 درصد از 320 فقره عملیات در طرح مذکور، در سایر استان‌ها حتی شهرهای مرزی برای بازداشت سارقان انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول