اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تمنای آب در «بولی»/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام وعده رفع مشکل را داد

کمبود آب در منطقه بولی بخش چوار استان ایلام و بی‌تدبیری مسوولین مربوطه صدای اهالی بخش بولی و ۱۷ روستای تابع آن را در آورده است این در حالی است که متولیان امر وعده رفع مشکل در صورت همکاری همه جانبه را داده‌اند.

تمنای آب در «بولی»/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام وعده رفع مشکل را داد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام از جمله مناطق کم آب کشور است که هر سال در فصل تابستان با کمبود و قطعی آب مواجه بوده و این مشکل در مناطق روستایی و شهری استان دیده می‌شود. 

سال‌هاست نجوایشان شنیده می‌شود اما گوش شنوایی نیست که مطالبات و خواسته‌هایشان را محقق کند، کودکان بولی خودشان را در لابه لای قول و وعده‌های پوچ مسوولین حبس کرده‌اند، آنها فقط می‌خواهند مشکلاتشان حل شود.

در گذشته نیز گزارش‌های متعددی در خصوص کم آبی در روستاها و شهرستان‌های استان توسط خبرنگاران فارس منتشر شد که حکایت از گله مندی ساکنان این استان از روند رسیدگی مسوولین برای رفع مشکلات دارد.

به گفته‌ کارشناسان از علل کم آبی در استان می‌توان به کمبود بارش‌ها در چند سال اخیر، شیوع ویروس کرونا، افزایش جمعیت و مواردی از این قبیل اشاره کرد که به تبع معایبی از جمله به خطر انداختن حیات جانداران، حمله‌ی ملخ‌ها به مراتع، آسیب به محصولات کشاورزی و... را به دنبال خواهد داشت.

مسوولین بی‌تدبیر صدایمان را نمی‌شنوند

فاطمه یکی از اهالی روستای بولی در گفت‌وگو با فارس گفت: در روزهایی که با کرونا مواجه هستیم، تامین آب هم به دغدغه شهروندان افزوده شده است؛ ما خسته شده‌ایم از بس فریاد کشیدیم؛ مشکل اصلی بی‌تدبیری مسوولین است.

وی افزود: هر چه از مرکز استان به سمت روستاها و حتی شهرستان‌ها می‌رویم مشکل کمبود آب جدی‌تر می‌شود؛ از جمله شهرستان‌هایی که اخیرا با بحران کم آبی مواجه بوده شهرستان چوار است که همین امر اعتراض مردمی از روستاهای توابع آن از جمله، برجعلی، بولی، بان‌خشک، پلک‌لک و... را به دنبال داشته است.

آبرسانی سیار به روستاهای بخش بولی

مسلم کیانی دهیار بخش بولی در گفت‌وگو با فارس گفت: این منطقه ۱۷ روستا دارد که فقط ۳ روستای آن دارای آب شرب است.

وی افزود: بقیه روستاها با آب رسانی سیار تامین می‌شوند؛ از مشکلات مهم  این بخش از توابع شهرستان چوار مدیریت آب و کمبود منابع آب جاری و زیرزمینی و نبود آب برای مصرف خانوارهای ساکن در روستاهای این بخش است و آب برخی روستاها با تانکر و به صورت سیار تامین می‌شود.

کیانی ادامه داد: با توجه به مشکل کمبود آب در بخش بولی بهسازی چمشه‌ها، احیا و بهسازی راه‌ها و منابع آبی این منطقه و همچنین مطالعات انتقال آب پایدار در سامانه گرمسیری و از منابع دیگر در دستور کار است.

در تلاشیم تا مشکل کمبود آب را حل کنیم

نورالله تیموری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام به فارس گفت: نسبت به سال قبل شرایط تامین آب در منطقه بهتر شده احداث شبکه و نصب پمپ آب روستایی ریزوند و همچنین احداث شبکه روستایی پاچم دهارون از جمله خدمات مهمی است که در حوزه آبرسانی صورت گرفته است.

وی افزود: در تلاش هستیم با تخصیص اعتبارات ویژه بتوانیم مشکل کمبود آب در منطقه بولی و دیگر مناطق را حل کنیم و این امر زمانی میسر خواهد شد که همکاری همه جانبه صورت گیرد.

آنجایی که محور توسعه پایدار، انسان سالم است و سلامت انسان در گرو بهره مندی از آب آشامیدنی مطلوب است؛ بدون تامین آب سالم جایی برای سلامت مثبت و رفاه جامعه، وجود ندارد.

در نتیجه توجه به مشکل کمبود و مدیریت توزیع آب در مناطق مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مسوولین همواره موظفند در راستای رفع مشکل کمبود آب در استان اقدامات لازمه را به عمل آوردند که در همین راستا از شدت اعتراض و نگرانی مردم هم کاسته شود.

انتهای پیام/۹۷۰۸۱۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول