اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید کردستان

استاندار کردستان با بیان اینکه باید با ایجاد اشتغال بیشتر مانع رشد پدیده‌هایی همچون کولبری شویم، تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولید در استان تزریق شده است.

تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا در مراسم تجلیل از فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان که در عمارت خسرو آباد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همیشه مخالف کلمه محروم برای کردستان بوده‌ام چراکه سرشار از ظرفیت‌های فراوان است.

وی افزود: کردستان استانی با منابع خدادادی فراوان و تولیدکنندگان تلاشگر است لذا نباید با چنین ظرفیت‌هایی این استان را محروم خواند بلکه با خودباوری و تلاش سرمایه‌گذاران، می‌توان توسعه استان را رقم زد.

به گفته استاندار کردستان، در استانی با این همه توانمندی و ظرفیت شایسته نیست در آن شاهد وجود کولبران باشیم، لذا انتظار می‌رود تولیدکنندگان پرتوان‌تر از گذشته وارد میدان شوند و با ایجاد اشتغال بیشتر مانع رشد پدیده‌هایی همچون کولبری شویم.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولید در استان تزریق  شده و اقدامات زیادی هم در بخش زیرساخت‌ها به منظور رفاه حال سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان انجام شده است.

وی گفت: اجرای طرح راه آهن و فرودگاه سقز از زیر‌ساخت‌های ایجاد شده برای بخش صنعت و تجارت در استان است که امکان تردد سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را تسهیل می‌کند. 

استاندار کردستان اظهار کرد: بازار اقلیم کردستان عراق از بسترهای مهم است که واحدهای تولیدی صادرات‌محور استان باید برای رونق صادرات براساس ذائقه مردم اقلیم کردستان عراق تولید کنند. 

مرادنیا در ادامه تصریح کرد: اساسنامه منطقه آزاد بانه و مریوان در دولت مطرح است و اجرای این طرح مهم توسعه استان را بدنبال خواهد دارد.

وی با بیان اینکه امنیت در کردستان کاملا پایدار و مردمی است، گفت: امروز در مرزی‌ترین نقطه استان تولید جریان دارد که این مهم بیانگر وجود امنیت در منطقه است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول