اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

باشگاه های ورزشی بازگشایی می‌شوند/ افتتاح ۱۲ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از بازگشایی رسمی باشگاه های ورزشی بخش خصوصی استان در هفته تربیت بدنی خبر داد.

باشگاه های ورزشی بازگشایی می‌شوند/ افتتاح ۱۲ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن عزیزی ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش خراسان‌جنوبی اظهار داشت:  تعداد ۵۷۰ برنامه اعم از جشنواره‌های فرهنگی ورزشی، همایش‌های پیاده روی و مسابقات انتخابی المپیاد استعدادهای برتر و استانی انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری ۳۶ برنامه فرهنگی، انجام مسابقات ورزش در حوزه قهرمانی و حرفه‌ای ۲۳ مورد، حوزه همگانی ۱۱۱ مورد، حوزه بانوان ۱۴۶، ویژه جوانان ۳۴ مورد می‌باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: برگزاری سومین دوره مسابقات کارمندان دستگاههای اجرایی در هشت رشته ورزشی ویژه آقایان و هشت رشته مخصوص بانوان، تجهیز و راه‌اندازی ۱۵ خانه ورزش روستایی، مشاوره‌های رایگان جامعه ورزشی در حوزه ازدواج و خانواده و استفاده رایگان ورزشکاران از اماکن ورزشی متعلق به اداره ورزش و جوانان با ارائه کارت بیمه ورزشی از دیگر برنامه‌های قابلیت اجرایی این هفته می‌باشد.  

عزیزی با اشاره به تعطیلی ۱۹ ماهه اماکن و باشگاههای ورزشی خراسان‌جنوبی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: برای جبران بخشی از خسارت‌های جدی  اقتصادی به باشگاه‌های بخش خصوصی تا کنون مبلغ شش میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان تسهیلات بانکی دو ساله با سود ۱۲ درصد  پرداخت شده است.

وی از بازگشایی رسمی باشگاههای ورزشی بخش خصوصی خراسان‌جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: این بازگشایی روز شنبه اول آبانماه بمناسبت روز فرهنگ سخت‌کوشی، اشتغالزایی، ترویج کارآفرینی و بهره‌برداری صورت می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش تعداد ۱۱ چمن مصنوعی و یک سالن وررشی با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

عزیزی از تدوین سند تحولی توسعه ورزش خراسان‌جنوبی تا سال ۱۴۰۸ خبر داد و افزود: مهمترین شاخصه‌ این سند را توجه به فعالیت‌های ورزشی فرامرزی و کسب مدال‌های قهرمانی در رویدادهای مسابقات مهم آسیایی و المپیک است.

وی با اشاره به رویکرد تحولی توسعه ورزش خراسان‌جنوبی در راستای ایجاد قطب بازی‌های ساحلی کشور در این سند عنوان کرد و افزود: اولین مرکز جامعه استعدادیابی ورزشی با توانایی خاص و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مغفول مانده ورزش‌کاران معلول اعم از نابینایان، ناشنوایان و سایر رشته در استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول