اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ایمانی: «افزایش اعتماد» و «تسکین دردها» کمترین دستاوردهای حضور رئیسی در میان مردم است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پوپولیسم تفاوت اساسی با «در میان مردم بودن» دارد گفت: «افزایش اعتماد» و «تسکین دردها»، کمترین دستاوردهای حضور رئیسی میان مردم است.

ایمانی: «افزایش اعتماد» و «تسکین دردها» کمترین دستاوردهای حضور رئیسی در میان مردم است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با ناصر ایمانی، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

«افزایش اعتماد» و «تسکین دردها»، کمترین دستاورد سفرهای استانی رئیسی

- نفس سفرهای استانی رئیس‌جمهور بسیار مفید است. برای اینکه مردم، مسئولان را در کنار خودشان ببینند و احساس کنند مسئولان درد آنها را می‌فهمند و با مشکلات و رنج آنان بیگانه نیستند و در تسکین آلام مردم موثر است. این قاعدتا در کم شدن شکاف‌های اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی بسیار موثر است.

- نکته بعد هم این است که مسئولان از نزدیک با مشکلات مردم و جامعه آشنا می‌شوند نه اینکه صرفا براساس آمار و گزارش‌های کارشناسان این مشکلات را بشنوند. اینکه با پای خودشان به این مناطق سرکشی می‌کنند، خیلی موثر است و باید ادامه پیدا کند.

سفرهای استانی در حکم شمشیر دو دم است

- این سفرها، در حکم شمشیر دو دم است. همزمان با اینکه می‌تواند آن فوایدی که گفته شد را داشته باشد، می‌تواند در یک حالت، نه‌تنها آن فواید را نداشته باشد، بلکه آثار عکس نیز به دنبال داشته باشد و آن اینکه، پس از مدتی، مسئولان به آن وعده‌هایی که در آنجا به مردم داده‌اند، عمل نکنند.

- چنانچه یک زمان معقولی بگذرد و ببینند هیچ اقدامی در جهت رفع مشکلات گذشته صورت نگرفته، اثر سوء مضاعف دارد. بنابراین این را هم باید مورد توجه قرار داد که مسئولان به آن وعده‌هایی که در این سفرها به مردم داده‌اند عمل کنند.

پوپولیسم تفاوت اساسی با «در میان مردم بودن» دارد

- چنانچه هرکدام از رهبران و مسئولان کشورهای دنیا تصمیم بگیرند به میان مردم بروند ممکن است این برچسب به اقدام آنان بخورد.

- با اینکه پوپولیسم از همین مسیر می‌گذرد، ولی تفاوت اساسی با «در میان مردم بودن» دارد. پوپولیسم اهداف تبلیغاتی دارد و اهداف واقعی رسیدگی به مردم را دنبال نمی‌کند.

- همچنین پوپولیسم همراه با خود، سوءاستفاده از مردم نیز دارد و بازی با افکار عمومی را دنبال می‌کند.

- به‌طور کلی، ظاهر پوپولیسم در میان مردم بودن است اما بر دروغگویی به مردم مبتنی است. بنابراین نمی‌توانیم «در میان مردم بودن» را، پوپولیسم تلقی کنیم و اهداف این دو، کاملا با یکدیگر مغایر است.

نباید از برچسب‌زنی‌ها ترسید/ متهم‌کنندگان سفرهای رئیسی به پوپولیسم طرفداران دولت سابق هستند

- مردم در هشت سال گذشته، خاطرات بدی دارند. مخصوصا اینکه در دو سال آخر دولت دوازدهم رئیس‌جمهور کشورشان از دفتر خود قدمی به آن سوتر برنداشت. مردم خاطره بدی به یاد دارند و این ذهنیت‌ها باید درست شود و این امر زمان می‌برد.

- نباید از این برچسب‌زنی‌ها ترسید. فکر می‌کنم آن کسانی که این اقدامات را به پوپولیسم متهم می‌کنند، همان کسانی هستند که طرفداری دولت سابق را می‌کردند که از جهت حضور در میان مردم آن کارنامه را از خود به‌جا گذاشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول