اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مردم نگران طاعون نشخوارکنندگان کوچک نباشند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک قابل انتقال به انسان نیست، گفت: مردم نگران نباشند؛ اقدامات پیشگیرانه از بیماری در دست اجرا است.

مردم نگران طاعون نشخوارکنندگان کوچک نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، در خصوص انتشار بیماری طاعون نشخوارکنندگان، با بیان اینکه طاعون نشخوارکنندگان در دام‌های سبک اتفاق می‌افتد، گفت: در مناطق حفاظت شده حیواناتی زندگی می‌کنند که احتمال انتقال این ویروس به آنها وجود دارد؛ بنابراین مجموعه دامپزشکی اکثر دام‌های اطراف منطقه حفاظت شده محیط زیست را واکسینه کرده تا احتمال انتقال بیماری به حیوانات مناطق حفاظت شده به صفر برسد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اعلام اینکه مردم نگران شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز نباشند، اظهار کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای انسان خطری ندارد و قابل انتقال به انسان نیست، این بیماری صرفاً نشخوارکنندگان کوچک را درگیر می‌کند، بنابراین جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.

به گفته این مقام مسؤول اقداماتی در راستای پیشگیری از شیوع گسترده بیماری صورت گرفته که شامل واکسیناسیون، ضدعفونی آبشخورهای دام‌ها و تخلیه مراتع کانون‌های آلوده از وجود دام است؛ همچنین با توجه به پایان فصل چرایی مراتع ییلاقی و خروج دام‌های موجود این مناطق، اخطاریه لازم در خصوص اخراج دام های موجود صادر شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول