اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی در لرستان معرفی شدند+عکس

شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در منزلگاه مراجع بزرگ عالم تشیع شهر بروجرد در شامگاه جمعه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی در لرستان معرفی شدند+عکس

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس بروجرد شهر عالمان و مراجع بزرگ عالم تشیع همچون آیت‌الله بروجردی است و یکی از شهرهای خاص مذهبی کشور به حساب می‌آید.

مسجد سید بحرالعلوم یا همان مسجد سیدهای بروجرد میزبان مرحله استانی شانزدهمین جشنواره تلاوت مجلسی بود و شب گذشته مرحله استانی جشنواره در حالی برگزار شد که تمام صحن اصلی مسجد سیدها و بخشی از حیاط این مسجد مملو از عاشقان قرآن و اهل بیت (ع) بود.

در این مراسم که به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب الزمانی تهران و جمعی از نیکوکاران و علاقه‌مندان به قرآن با دبیری مهدی سعادتی‌کیا برگزار شد تعداد شش نفر از راه یافتگان به مرحله نهایی با حضور نخبگان و اساتید و پیشکسوتان استان لرستان همچنین سرکار خانم مقصودی نماینده بروجردی در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای شهر بروجرد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان لرستان، مسئولین شهری و بسیج و سپاه، به تلاوت پرداختند.

در آغاز برنامه یکی از نوجوانان بروجردی تلاوتی افتخاری را ارائه کرد که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت، سپس داوود جعفری دبیر جشنواره‌های قرآنی فجر و تلاوت‌های مجلسی ضمن خوش‌آمد گویی و تمجید از حضور پر شور مردم در جشنواره با درخواست برخی از حضار و قاریان استان لرستان آیاتی کوتاه از سوره نباء را تلاوت کرد.

جعفری پس از تلاوت قرآن کریم گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه ابزار موجود آن ممکن است ما را به خطا و اخبار و اهداف کذب راهنمایی کند و باید بدانیم تنها کسانی که خیرخواه ما در این مسیر هستند کلام خدا قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت هستند و اگر مردم به این دو تمسک بجویند به راحتی راه‌های درست از نادرس را تشخیص و در امان و پناه این دو یادگار نبی مکرم اسلام به سلامت خواهند زیست.

در ادامه قاریان حاضر در مرحله استانی جشنواره به نوبت به زیبایی آیات قرآن کریم را تلاوت کردند و شور خاصی به محفل بخشیدند، این شور و اشتیاق مردم تداعی‌کننده محافل قرآنی دهه‌های شصت و هفتاد بود و نشان داد که می‌توان همچنان محافلی با حضور پررنگ مردمی داشت.

بعد از تلاوت قاریان منتخب استاد گوشه‌ای رئیس هیأت داوران جشنواره گفت من و دیگر اساتید حاضر در محفل از این همه زیبایی و شور و اشتیاق وجد آمدیم.

در ادامه اساتید حاضر در محفل چند آیه از قرآن کریم را در مقابل حضار تلاوت کردند که با تشویق بسیار زیاد حضار مواجه شدند.

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی سخنران بخش پایانی بود که درباره این برنامه گفت: ما از دولت قرآن به رتبه و جایگاهی رسیده‌ایم و باید خدمت‌گزار آن باشیم. من و تمام تشکل‌های وابسته و همراه این آمادگی را داریم تا هر تعداد فعالیت قرآنی مشابه را حمایت و در گسترش آن کوشش کنیم.

در پایان برنامه و پس از شمارش آراء متین کریمی از بروجرد با ۹۵۰ رأی مردمی و هیأت داورن به عنوان نماینده استان لرستان راهی مرحله کشوری شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول