اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

طرح ضربتی برای راه‌اندازی ۱۷۰ کیلومتر از کانال‌های سیلابی

معاون فنی و عمرانی شهر تهران گفت: طبق طرح جامع ۲۰ ساله شهر تهران، از ۷۰۰ کیلومتر کانال و مسیر اصلی برای هدایت سیلاب‌ها تاکنون ۵۳۰ کیلومتر اجرایی شده و ۱۷۰ کیلومتر دیگر باقی‌مانده است. قرار است ما با یک طرح ضربتی در ۱۰ سال آینده ۱۷۰ کیلومتر کانال اصلی را به بهره‌برداری برسانیم.

طرح ضربتی برای راه‌اندازی ۱۷۰ کیلومتر از کانال‌های سیلابی

به گزارش خبرنگار شهری- خبرگزاری فارس: «عباس شعبانی» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران  در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که «آیا در دوره معاونت جدید، شرکت خاکریزاب به سازمان مدیریت آب‌های سطحی و رودخانه‌ای تغییر پیدا می‌کند یا خیر؟ پاسخ داد: در دوره گذشته لایحه ارتقای شرکت خاکریزآب به سازمان مدیریت آب‌های سطحی به شورای اسلامی شهر داده‌شده بود و مصوب شد که شرکت خاکریزآب به سازمان مدیریت آب‌های سطحی شهر تهران تبدیل شود. اقدامات اولیه انجام‌شده بود، اما به دلیل تغییر مدیریت شهری باید این موضوع بار دیگر در شورای اسلامی شهر مطرح و تصویب شود.

شعبانی به اهمیت این تصمیم‌گیری اشاره کرد و توضیح داد: «فکر می‌کنم اعضای شورای شهر نیز با این مصوبه موافق باشند و به‌زودی این تغییر صورت گیرد. به این دلیل که نگهداشت آب‌های سطحی در مدیریت سیلاب‌های رودخانه‌ای شهر تهران بسیار مهم است. طی سال‌های گذشته بعضی از مسیل‌ها قدیمی و فرسوده شده‌اند. باید یک موقعیت‌سازمانی به شرکت خاکریزآب بدهیم تا در اجرای اهداف خود به‌صورت یکپارچه عمل کند. در حال حاضر نگهداری برخی کانال‌های منطقه‌ای و محلی بر عهده معاونت خدمات شهری است و از سال گذشته شرکت خاکریزاب مسئولیت نگهداشت کانال‌های بزرگ شهری نیز برعهده‌گرفته است و در این مدت نیز اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است. شرکت خاکریزاب باوجود مسئولیت‌های دیگری که معاونت خدمات شهری برعهده‌گرفته دارد تداخلانی را به وجود آورده است که البته با تشکیل سازمان مدیریت هدایت آب‌های سطحی و رودخانه‌ای این مشکلات از بین می‌رود.

شعبانی در حاشیه بازدید از پروژه‌های خاکریزاب عنوان کرد: پروژه‌های عمرانی خاکریزاب در بازه‌های زمانی متفاوتی تعریف‌شده‌اند. در حال حاضر اولویت با پروژه‌های شش‌ماهه است و تصمیم داریم همه پروژه‌هایی شش‌ماهه نیمه‌کاره را به اتمام برسانیم. البته این موضوع را مدنظر خواهیم داشت که با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی پروژه‌های که مربوط به جمع‌آوری، هدایت و مدیریت آب‌های سطحی هستند را اجرایی کنیم تا شهروندان با مشکلات آب‌گرفتگی در سطح شهر تهران روبه‌رو نشوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به بزرگ‌ترین چالش در مدیریت سیلاب‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خاکریزآب پروژه‌ها را دنبال می‌کند و از بزرگ‌ترین چال‌های پیش رو می‌توان به معارض‌های تأسیساتی مانند شرکت آب و فاضلاب، برق، گاز و... اشاره کرد که با مسیرهای آب‌های سطحی تقاطع دارند. با تشکیل کمیته مشترک بین شهرداری و نهادهای خدمت رسان، این مشکلات به‌سرعت برطرف شده و پیمانکاران به‌راحتی پروژه‌های خود را اجرای می‌کنند البته برای سرعت بخشیدن به حل این مسئله باید تعاملات بین بخشی را افزایش دهیم. هرچند مشکلات مالی و عدم نقدینگی، سرعت پیشرفت پروژه‌های مدیریت سیلاب‌های شهر تهران را کاهش داده است در نظر داریم با تزریق منابع مالی، سرعت پروژه‌ها را افزایش دهیم تا در زمان مشخص به بهره‌برداری برسند.

معاون فنی و عمرانی شهر تهران گفت: طبق طرح جامع ۲۰ ساله شهر تهران، برای ساماندهی سیلاب‌ها و آب‌های سطحی تهران باید ۷۰۰ کیلومتر کانال و مسیر اصلی در تهران بهره‌برداری برسد که تاکنون ۵۳۰ کیلومتر از این کانال‌ها اجرایی شده و ۱۷۰ کیلومتر دیگر باقی‌مانده است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است ما با یک طرح ضربتی طی ۱۰ سال آینده ۱۷۰ کیلومتر کانال اصلی را به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول