اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

عوارض اتوبان تبریز-سهند حذف می‌شود؟

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: در صورت جلب رضایت پیمانکار عوارضی اتوبان تبریز-سهند حذف می‌شود.

عوارض اتوبان تبریز-سهند حذف می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سهند، محمدحسین فرهنگی در آیین کلنگ زنی پروژه ایجاد دوربرگردان در کیلومتر 16 آزادراه تبریز - سهند و پارک مولانا در فاز سه شهر سهند اظهار داشت: با توجه به جمعیت رو به رشد سهند باید در ایجاد پارک‌ها و فضاهای فرهنگی دید وسیع تری داشت. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو  در مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد عوارضی اتوبان تبریز-سهند باید بررسی صورت بگیرد تا اگر تفاهم معقولی با پیمانکار مربوطه انجام شود این عوارضی برداشته شود.

وی ادامه داد: در صورت جلب رضایت پیمانکار، رایزینی های مربوطه با شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید یا وزارت راه در تهران صورت خواهد پذیرفت تا جایگزینی بر عوارض تعیین شود ولی اگر به هر دلیلی با مبلغ پایین قرار بر اخذ عوارضی شود در اواسط اتوبان نصب شود تا تنها افرادی که به سهند یا بالعکس سفر می‌کنند عوارضی پرداخت کنند.

فرهنگی اشاره ای به مشکل آب شرب سهند هم کرد و افزود: با تسریع در عملیات عمرانی تسویه خانه شهر سهند این معضل حل شدنی است. 

آغاز فصل همدلی در شهر سهند

مدیرعامل شرکت عمران سهند در آیین کلنگ زنی این پروژه گفت: آزاد راه تبریز-سهند مسیر توسعه استان آذربایجان شرقی و حتی شمال‌غرب کشور می باشد و برای رفع نواقص این آزادراه،  پروژه ایجاد دوربرگردان با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در مدت دو ماه اجرا خواهد شد.

عباس مصطفوی با اشاره به سال ۹۹ که سال جهش تولید نام گذاری شده بود، اظهار داشت: برای تحقق هدف گذاری رهبری در سال ۱۳۹۹، ۹۹ پروژه را در شهر سهند تبدیل به قرارداد کردیم و تا بدین لحظه هیچ کدام از آنها متوقف نشده است.

وی در مورد کمبودهای فضای آموزشی و فرهنگی در سهند اذعان داشت: شهر سهند در ابتدا با بحران مدرسه روبه‌رو بود و توانستیم در ۳ سال گذشته ۷ مدرسه، ۲ مسجد و کتابخانه بزرگ سردار سلیمانی را تحویل دهیم.

مصطفوی ادامه داد: فصل همدلی در شهر سهند آغاز شده و با شهردار جدید هم قسم شدیم تا از ظرفیت های این شهر به نحو احسن استفاده کنیم.

شهر جدید سهند نخستین شهر سالم ایران

فرماندار شهرستان اسکو در این مراسم بیان داشت: با الحاق شهر سهند به عنوان اولین شهر سالم ایران به جمع شهرهای سالم جهان و پانزدهمین شهر سالم منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (امرو) که افتخاری برای کشورمان محسوب میشود، کارکرد مفهومی ساختار های اجتماعی و فرهنگی سهند بر سایر زیر ساخت های شهری غلبه پیدا کرده است.

رضی منش بزرگ ترین مانع توسعه و پیشرفت سهند را مسئله کمبود آب شرب عنوان داشت و ابراز امیدواری کرد این مشکل به دست نمایندگان و مسئولین استانی حل شود.

شهردار سهند هم در این مراسم گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری شرکت عمران و شهرداری، تجهیز یک دستگاه کامیون پلاسک آسفالت در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی ست در این مراسم کلنگ پارک مولانا در فاز سه شهر جدید سهند به زمین زده شد و این پروژه رفاهی  با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال در مدت سه ماه احداث خواهد شد.

در سامانه «فارس من»  مخاطبان این خبرگزاری با ثبت پیگیری درخواست حذف عوارضی آزادراه سهند- تبریز خواستار پیگیری این موضوع شده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول