اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

وحدت مهمترین نیاز جامعه اسلامی برای حفظ عزت و استقلال است

امام جمعه زاهدان گفت: وحدت امت اسلامی از مهمترین مباحث و ضروری ترین نیاز های جامعه اسلامی برای حفظ عزت و استقلال و بازیابی قوت دیرین و احیای تمدن اسلامی و گسترش آن است.

وحدت مهمترین نیاز جامعه اسلامی برای حفظ عزت و استقلال است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به تشریح سجایای امام حسن عسکری (ع) پرداخت.

وی همچنین به بیان صفات و ویژگی های یاران حضرت مهدی(عج) پرداخت و افزود: ایمان قوی یکی از ویژگی های اصلی یاران حضرت است و در توصیف اینها آمده است کسانی که خدا را آنچنان که شایسته است شناخته اند و این ها یاران اصلی امام هستند و دلهایشان مانند تکه های آهن است و هیچ تردید و شبهه ای در راه خدا ندارند و در مسیر دین محکم و استوار هستند.

امام جمعه زاهدان بصیرت و عقلانیت را دومین ویژگی مهم یاران حضرت دانست و عنوان داشت: یاران حضرت مهدی(عج) در اوج بصیرت و عقلانیت هستند و غیبت در محضر این ها آشکار و قابل مشاهده بوده و توانایی تحلیل وقایع جامعه را دارا هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: چنین نامگذاری هایی از قبیل هفته نیروی انتظامی برای قدر شناسی از جانفشانی این عزیزان و از طرفی جلب توجه مردم است از جمله مناسب های این هفته مانند روز جهانی عصای سفید، روز پیوند اولیا و مربیان، روز تربیت بدنی، روز غذا، روز مبارزه با فقر و روز صادرات که همه اینها برای توجه دادن مردم نسبت به این مسئله است.

وی ادامه داد: وحدت امت اسلامی از مهمترین مباحث و ضروری ترین نیاز های جامعه اسلامی برای حفظ عزت و استقلال و بازیابی قوت دیرین و احیای تمدن اسلامی و گسترش آن است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: در طول تاریخ و در تقابل جبهه کفر و جبهه ایمانی همواره نقشه دشمن ایجاد تفرقه و اختلاف در جبهه ایمانی است و این یک سیاست قدیمی و کهنه جبهه دشمن است تا با ایجاد تفرقه عامل ایجاد درگیری و نابودی جامعه ایمانی شود و مهم است که جامعه ایمانی در برابر نقشه های شیطانی هوشیار بوده و در دام دشمن نیفتد.

 

وی گفت: سیره و روش ائمه اطهار نیز حفظ وحدت بوده و به طور مکرر در روایات بیان فرموده اند که با مخالفین در مذهب و با اهل سنت خوش رفتاری کنید و تعامل مثبت داشته باشید تا وحدت در جامعه حفظ شود.

آیت الله محامی تصریح کرد: ما دارای اشتراکات دینی زیادی هستیم گرچه در جزئیات برخی اختلافاتی وجود دارد و روایات زیادی نقل شده و ممکن است اهل سنت ائمه را تحت عنوان امام نمی‌شناسند اما سخنان این ها را به عنوان یک عالم برتر بی نظیر قبول دارند که سخنان این ها می تواند مبنای وحدت باشد چنانچه که سخنان پیامبر و قرآن مورد وفاق همه مسلمانان است‌.

وی بیان داشت: کشور های اسلامی دارای یک دشمن مشترک هستند و استکبار جهانی نه با شیعه و نه با سنی احد اخوت نبسته و به دنبال از بین بردن قدرت جامعه اسلامی است و این در شرایط کنونی و در برخی کشور های اسلامی قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: کشور ایران در میان همه تلاطم و تلاش های دشمن به برکت راهنمایی های مقام معظم رهبری و تلاش های مردم، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در آرامش به سر می برد که باید این وحدت و انسجام را حفظ کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: اگر عده ای به دنبال ضربه زدن به وحدت امت اسلامی بوده و بذر نفرت و تفرقه در جامعه می افکنند باید با این ها مقابله کرد که اینها چه شیعه و چه سنی مزدور هستند و اگر مستقیم هم مزدوری نمی کنند از روی جهالت و نادانی تحت تاثیر قرار گرفته اند و لذا همه ما باید در این جهت هوشیار باشیم.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول