اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رقابت بیش از ۴ هزار دواطلب آزمون وکالت مرکز وکلای قوه‌قضائیه در آذربایجان‌شرقی

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه آذربایجان‌شرقی از رقابت ۴۰۸۵ دواطلب در آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضاییه در استان خبر داد.

رقابت بیش از ۴ هزار دواطلب آزمون وکالت مرکز وکلای قوه‌قضائیه در آذربایجان‌شرقی

معصومه فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: این آزمون صبح امروز با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در سه حوزه (دانشگاه فنی حرفه‌ای، شهیدمدنی و پیام‌نور) در تبریز و دو حوزه شهرستان مراغه و مرند برگزاری شد.

وی افزود: آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به صورت سراسری و متحدالشکل و با حضور ۸۱ هزار داوطلب در کشور برگزار می‌شود.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مجری برگزاری آزمون همچون سال‌های گذشته، سازمان سنجش کشور است، اظهار داشت: مرکز وکلای قوه قضاییه هیچ دخالتی در برگزاری آزمون ندارد و صرفا عهده‌دار نظارت بر نحوه اجرای مطلوب آزمون است.

وی ادامه داد: آزمون وکالت مرکز وکلا دو مرحله‌ای بوده و داوطلبان در صورت قبولی در آزمون کتبی به مصاحبه شفاهی که به صورت علمی و شخصیتی است، دعوت می‌شوند.

به گفته فرهادی، طراحی و تدوین آزمون امسال همچون ادوار گذشته بود و فقط درس حقوق اساسی به منابع آزمون اضافه شده است.

وی، شمار وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه در استان را ۱۶۰۰ وکیل پایه یک و دو اعلام و خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ۳۲۸ نفر از قبول شدگان آزمون سال ۱۳۹۸ در حال طی دوره کارآموزی هستند و ۱۹۸ نفر نیز در آزمون سال ۹۹ به مرکز ملحق شده‌اند و در مرحله تکمیل پرونده می‌باشند.

فرهادی اضافه کرد: دوره کارآموزی دو ساله است و در محاکم قضایی و به صورت علمی و عملی طی می‌شود.

انتهای پیام/60034

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول