اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کلنگ زنی مدرن‌ترین تصفیه‌خانه آب در ورزقان/ آبرسانی به 64 روستا

عملیات اجرایی تصفیه‌خانه آب مجتمع ستارخان فاز ۲ شهرستان ورزقان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

کلنگ زنی مدرن‌ترین تصفیه‌خانه آب در ورزقان/ آبرسانی به 64 روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، آیین کلنگ زنی تصفیه خانه آب مجتمع ستارخان فاز دو با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه شهرستان ورزقان جمعی از مسئولان شرکت آب و فاضلاب برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در آیین کلنگ زنی  این پروژه گفت: با افتتاح این پروژه تامین و انتقال آب شرب و بهداشتی به شهر ورزقان با جمعیت ۵ هزار و ۳۴۸ نفر و ۶۴ روستا با جمعیت ۲۷ هزار و ۴۰۲ انجام خواهد گرفت.

علیرضا ایمانلو افزود: در این مجتمع تصفیه خانه ۲۰۱ کیلومتر خط انتقال آب  و ۳۱ کیلومتر شبکه توزیع آب اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این پروژه ۸ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۱ لیتر بر ثانیه، ۵ مورد با ظرفیت ۱۵ لیتر بر ثانیه، ۳۴ مخزن با ظرفیت ۵ هزار و ۹۰۰ متر مکعب  و ۱۴ باب مخرن  با ظرفیت ۳ هزار و ۲۰۰ متر مکعب اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان ادامه داد: ۳ حلقه چاه نیز در این پروژه حفر و همچنین از سد حاجیلار و مخزن چراغلوی معدن مس سونگون نیز آب برداشت خواهد شد.

ایمانلو افزود: برای رفع معضل کمبود آب شرب، در شهر ورزقان و جوامع روستایی، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اقدام به احداث مجتمع تصفیه‌خانه کرده است.

وی ادامه داد: این مجتمع تصفیه خانه یکی از تصفیه‌خانه‌های مدرن می باشد که ۷۰ درصد جمعیت شهری و روستایی را تحت پوشش قرار می دهد و برای سالیان متمادی آب شهرستان ورزقان و روستاهای اطراف را تامین کند.

ایمانلو خاطر نشان کرد: فرآیند این مجتمع تصفیه خانه به صورت اختلاط ، فلوکولاسیون، ته شینی و فیلتراسیون با ظرفیت ۱۰۰ لیتر برثانیه و در دو خط جریان ۵۰ لیتر بر ثانیه ای انجام خواهد شد.

وی گفت: اگر مردم شهرستان این نعمت الهی را اصولی و براساس استانداردهای مدنظر مصرف کنند تا مدت ها با مشکل کمبود آب شرب مواجه نخواهند شد.

ضرورت محرومیت‌زدایی از شهرستان ورزقان

دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به اقدامات انجام یافته در شهرستان ورزقان خواستار مساعدت های بیشتر برای محرومیت‌زدایی و توسعه شهرستان شد.

محمدباقرخانی فرماندار شهرستان ورزقان هم در این مراسم از اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان  مخصوصا مدیرعامل شرکت که در راستای بهبود کیفیت و خدمات رسانی به هموطنان عزیز می باشد  قدردانی کرد.

این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع احداث می شود و طی ۱۲ ماه از تاریخ کلنگ زنی آماده بهره برداری خواهد شد.

شهرستان ورزقان  با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری تبریز واقع است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول