اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بیش از ۷۱ درصد مازندرانی‌ها در برابر کرونا واکسینه شدند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه متوسط،واکسیناسیون دز نخست در مازندران به ۸۰.۵ درصد و در دز دوم به ۶۳ درصد رسیده گفت: لازم است در روزهای آتی مردم بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

بیش از ۷۱ درصد مازندرانی‌ها در برابر کرونا واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روزهای پایانی بیستمین ماه از شیوع ویروس کرونا درحالی در استان مازندران سپری شده که متاسفانه باز هم تجربه پیک‌های قبلی کرونا در استان مازندران تکرار شده است.

استان مازندران تاکنون پنج پیک را پشت سر گذاشته و طی این مدت دردسر حضور گردشگران و از سویی برگزاری تجمع‌ها آژیر قرمز کرونایی را در استان مازندران به صدا درآورد؛ به‌طوری در پیک پنجم کرونا خیلی زود تخت‌های بیمارستان‌ها پر شد و فوتی‌های کرونایی روزانه به بیش از ۵۰ نفر رسید.

در این مدت نه تنها تخت‌های بیمارستان‌ها پر شد باتوجه به شرایط خاص بیماری و تفاوت ویروس دلتا با سویه‌های قبلی کرونا مراکز درمانی در پذیرش بیماران با مشکل مواجه شدند که این موضوع نگرانی‌های بسیاری به وجود آورد.

سروصدای حضور مسافران با توجه به تعطیلات هفته گذشته زمزمه موج ششم بیماری در استان شنیده می‌شود و در کنار این موضوع واکسیناسیون نیز تاحدی خیال افراد را از ابتلا به ویروس راحت کرد و برخی رعایت مسائل بهداشتی و ماسک را آنچنان که باید، جدی نگرفتند.

دکتر قاسم اویس سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره شرایط کرونایی استان مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: افزایش موارد بیماران سرپایی و بستری کرونایی در مازندران طی روزهای اخیر نگران‌کننده ولی قضاوت در ارتباط با پیک خیلی زود است.

وی با اشاره به نگرانی از کاهش توجه به پروتکل‌های بهداشتی، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مازندران به زیر ۵۰ درصد رسیده است که نگران کننده بوده، به‌نوعی استفاده از ماسک رها شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هشدار نسبت به حضور نیافتن در مجامع عمومی، یادآور شد: طی این مدت برگزاری مراسم‌ها در مجامع عمومی تجمعات عمومی کم نبوده است.

اویس بیان کرد: باتوجه به روزهای سرد سال و همچنین کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها و باور عمومی به این موضوع که باتوجه به واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی لزومی ندارد و در کنار سیر و سفرها همه دست به دست هم داده تا سیر افزایشی کرونا را شاهد باشیم‌ که امیدواریم این روند تداوم نیابد.

وی با اعلام اینکه متوسط،واکسیناسیون دز نخست در مازندران به ۸۰.۵ درصد و در دز دوم به ۶۳ درصد رسیده است، یادآور شد: لازم است در روزهای آتی مردم بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر سن واکسیناسیون در مازندران به بالای ۱۲ سال رسیده است، گفت: یکی از مسائل مهم اصرار خانواده‌ها بر تزریق واکسن برکت برای فرزندان بوده درحالی‌که باید تقاضای واکسن سینوفارم داشته باشند.

به گزارش فارس، روند کاهشی مبتلایان کرونا در استان مازندران متوقف شده و افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان نگرانی‌های بسیاری به وجود آورده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول