اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار قانونگذاران آمریکایی درباره استفاده از گاز اشک‌آور برای کنترل تظاهرات

قانونگذاران آمریکایی می‌گویند دولت فدرال این کشور مطالعات علمی لازم را درباره عوارض گاز اشک‌آور بر روی سلامت انسان‌ها انجام نداده است.

هشدار قانونگذاران آمریکایی درباره استفاده از گاز اشک‌آور برای کنترل تظاهرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا در یادداشتی که امروز پنجشنبه منتشر شده تصریح کرده‌اند دولت فدرال، علی‌رغم استفاده گسترده از گاز اشک‌آور برای کنترل تظاهرات‌ها مطالعات لازم را درباره عوارض آن بر روی سلامت افراد انجام نداده است.

در این یادداشت آمده است سازندگان گاز اشک‌آور هم اعتراف کرده‌اند که محصولشان خطرناک است و استفاده از آن می‌تواند موجب وارد شدن صدمه به سلامت افراد شود. 

قانونگذاران آمریکایی یادآور شده‌اند در مطالعات کمی که در خصوص عوارض سلامتی گاز اشک‌آور انجام شده مشخص شده که استفاده از این تجهیزات می‌تواند باعث بروز بیماری‌های حاد تنفسی و عوارض گوارشی بر روی قربانیان شود.

طبق آنچه در این یادداشت آمده «راجا کریشنامورتی»، رئیس کمیته نظارت بر سیاست‌های اقتصادی گفته زنان بعد از قرار گرفتن در معرض گاز اشک‌آور دچار عوارض سلامتی طولانی‌مدت شده‌اند.

اظهارات قانونگذاران آمریکایی بعد از تظاهرات‌های خشن در تابستان ۲۰۲۰ و بعد از تظاهرات‌های مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا  مطرح شده است. در این یادداشت تصریح شده وزراتخانه‌های دادگستری، بعداشت و آژانس حفاظت محیط زیستی قوانینی برای استفاده از محصولات شیمیایی در نظر نگرفته‌اند و پلیس آمریکا در نبود چنین قوانینی خودشان به صورت خودسرانه قوانین مربوط به استفاده از گاز اشک‌آور را تعیین می‌کنند.

نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا نوشته‌اند تنها در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۰ نیروهای پلیس در دست‌کم ۱۰۰ شهر آمریکا از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند. آنها خاطرنشان کرده‌اند استفاده از گاز اشک‌آور توسط پلیس در تعارض مستقیم با منع استفاده از گاز اشک‌آور در مناطق جنگی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول