اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مزدوران امارات 150 خانواده را در عدن آواره کردند

مزدوران وابسته به امارات در شهر کریتر واقع در استان عدن، صد و پنجاه خانواده یمنی را مجبور کردند که منازل خود را ترک کنند.

مزدوران امارات 150 خانواده را در عدن آواره کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تجاوزات عناصر موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات در عدن یمن همچنان ادامه دارد.

پایگاه خبری «البوابه الیمنیة الاخباریه» گزارش داد، مزدوران شورای انتقالی بیش از 150 خانواده از ساکنان شهر «کریتر» واقع در استان عدن را از خانه‌هایشان اخراج کردند.

به گزارش این پایگاه، این خانواده‌ها در اعتراض به اخراج خود، تظاهرات برگزار کردند و از نهادهای حقوقی و بشردوستانه بین‌المللی خواستار اعمال فشار به شورای انتقالی شدند.

معترضان تأکید کردند که این نهادها باید از طریق اعمال فشار، کاری کنند که به منازل خود بازگردند. این افراد تأکید کردند که «به ضرب سلاح» از منازل خود آواره شدند.

به گفته این افراد، عناصر شورای انتقالی همچنین پس از اخراج این افراد، برخی از خانه‌ها را تخریب کردند. مزدوران وابسته به امارات از برخی از این منازل برای احداث مواضع نظامی استفاده می‌کنند.

عناصر شورای انتقالی جنوب دهم مهر ماه جاری با عناصر جدا شده از این گروه در شهر کریتر به جان هم افتادند.

در این درگیریها، «مختار النوبی»  فرمانده مزدوران وابسته به عربستان سعودی با عناصر شورای انتقالی در کریتر درگیر شد؛ اقدامی که از آن تحت عنوان کودتای سعودی یاد می‌شود.

کارشناسان تأکید دارند که این اقدامات ریاض، برای از بین بردن شورای انتقالی و تشکیل یک گروه نظامی جدید است. این گروه، جایگزین دولت مستعفی خواهد بود؛ دولتی که با آزادسازی مأرب توسط ارتش و کمیته‌های مردمی، عملا به پایان خواهد رسید.

عربستان سعودی و امارات در جنوب یمن دچار تضاد منافع شده‌اند؛ هر چند دو کشور از سال ۱۳۹۴ ائتلافی برای بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن تشکیل دادند، ولی به شدت دچار اختلافات شدید شده‌اند که خود را در قالب این درگیریهای خونین نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول