اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

53 درصد پرونده‌های حل اختلاف منجر به صلح شد

معاون قضایی دادگستری زنجان گفت: ۵۳ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان با صلح و سازش مختومه شده است.

53 درصد پرونده‌های حل اختلاف منجر به صلح شد

محمدرضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پس از ۱۷ سال از راه‌اندازی شورای حل اختلاف در زنجان و جابه‌جایی های متعدد که مشکلاتی برای اعضا و مراجعین بوجود آورده بود، مهر ماه جاری با افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان جدید شورای حل اختلاف شهرستان زنجان این مشکل چندین ساله برطرف شد.

وی با بیان اینکه تعداد ۵۷۱ شعب شهری و روستای در استان زنجان فعال هستند، افزود: از این تعداد ۴۹۶ شعبه روستایی و ۵۶ شعبه شهری فعال هستند که یک هزار و ۸۹۰ عضو و کارکنان در استان به مراجعین خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان زنجان اظهار داشت: در استان زنجان ۵ شعبه تخصصی در حوزه‌های مختلف از قبیل سه شعبه صلح و سازش در زندان‌های استان، یک شعبه صنعت، معدن و تجارت و یک شعبه هم ویژه سفیران صلح و در نظام پزشکی استان فعال هستند.

احمدی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه سال جاری ۴۰ هزار و ۱۲۹ فقره پرونده وارد شورای حل اختلاف استان شده است، اعلام کرد: در همین مدت تعداد ۴۰ هزار و ۱۷۲ پرونده مختومه شده که عملکرد استان مثبت ۵۲ درصد است.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان با صلح و سازش مختومه شده گفت: این میزان صلح و سازش نسبت به مشابه سال ۹۹ قبل ۱۴ درصد افزایش داشته و استان در این راستا طی دوسال گذشته رتبه‌های برتر را در سطح کشور کسب کرده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان زنجان از جلب رضایت و سازش در ۴ پرونده قتل در شش ماهه سال جاری در شورای حل اختلاف استان خبر داد و افزود :با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و میانجیگران و هیأت‌های صلح و سازش این افراد از قصاص رهایی یافتند.

معاون قضایی دادگستری استان زنجان در ادامه از بازرسی معاونین قضایی دادگستری استان و همچنین رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان و مسئول حفاظت شورای حل اختلاف بصورت منظم از همه شعب استان خبر داد و گفت: در این بازدیدها  ایرادات و نواقصات حوزه‌ها احصاء و پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات و موانع در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در پایان از افزایش ورودی پرونده به شعب شورای حل اختلاف خبر داد و گفت‌: پرونده‌های  تصادفات قابل گذشت و سازش  و سایر پرونده هایی که قابلیت گذشت دارند  علت این افزایش در ورودی پرونده‌هاست که در این میان تعداد  398 پرونده تصادفات ظرف یک ماه به شورای حل اختلاف زنجان با هدف خدمت رسانی ارجاع شده است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول