اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نوباوه: متوسط بودجه فرهنگی در دنیا 5 و در ایران 1/2 درصد است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متوسط بودجه فرهنگی در دنیا پنج درصد و در کشور ما تنها ۱.۲ درصد است.

نوباوه: متوسط بودجه فرهنگی در دنیا 5 و در ایران 1/2 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بیژن نوباوه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که امروز با حضور مسئولان استانی برگزار شد با اشاره به اعتبارات ناچیز فرهنگی، گفت: نُرم بودجه فرهنگی در دنیا پنج درصد بوده که این بودجه در کشور آمریکا ۷ درصد به صورت آشکار و ۱۱ درصد به صورت پنهان بوده اما در کشور ما در گذشته ۲.۷ و اکنون تنها ۱.۲ درصد است.

نوباوه با بیان اینکه قوانین متعددی در حوزه فرهنگی داریم، تصریح کرد: مشکل اینجاست که مسئولان به قوانین موجود اهمیت نمی‌دادند و حتی برخی از مسئولان در جلسات شورای فرهنگ عمومی هم شرکت نمی‌کردند چه برسد به توجه به اجرای قوانین و مصوبات.

نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فرهنگ عمومی در درون خانواده‌ها است، اظهار کرد: بسیاری از رفتارهای ما برگرفته از باورهای غلط است که با اصلاح فرهنگی قابل تغییر هستند.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی مورد توجه قرار گیرد

وی ادامه داد: درگیر کردن خودمان در مصوبات و طرح‌ها به جایی نخواهند رسید و هسته‌های مردمی مانند هیئات‌های مذهبی و امثالهم خروجی بهتری دارند و اگر در این سال‌ها به جای توجه به دستگاه‌ها و مدیران روی این گروه‌ها متمرکز بودیم حتما نتیجه بهتری می‌گرفتیم.

غلامرضا منتظری در ادامه این جلسه گفت: تلاش شورای فرهنگ عمومی در تغییر نگاه استان در بحث فرهنگ است پس نباید دور خودمان خیمه درست کنیم بلکه یک نشست با همه فرهیختگان استان برقرار شود و بپذیریم که فرهنگ زیربنای همه مشکلات است.

نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ تنها واژه‌ای است که نکته منفی ندارد، ادامه داد: ممکن است شورای فرهنگ عمومی در طول سال ۱۰۰ مصوبه داشته باشد که قطعاً به نتیجه نمی‌رسند بلکه لازم است در طول سال چند اولویت در میان مدیران دستگاه‌ها تعیین شود و هر هفته مورد بررسی قرار گیرند زیرا که هدف شورای فرهنگ عمومی پاسخ به همه دغدغه‌ها و چالش‌ها است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول