اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

50 درصد اعتبارات فرهنگی وزارت ارشاد در اختیار مصوبات شورای فرهنگ عمومی قرار می‌گیرد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: برای سال جاری تصمیم داریم 30 درصد از اعتبارات فرهنگی و اجتماعی استان‌ها و 50 درصد اعتبارات فرهنگی وزارت‌خانه برای استان‌ها را در اختیار مصوبات شورای فرهنگ عمومی قرار دهیم.

50 درصد اعتبارات فرهنگی وزارت ارشاد در اختیار مصوبات شورای فرهنگ عمومی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید مجید امامی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرهنگ پیشران توسعه کشور است، گفت: مهمترین مأموریت این شورا پیوست فرهنگی امور است و این به معنای کشیدن ترمز توسعه نیست.

رویکرد ما در سیاست‌گذاری فرهنگی کشور ناحیه‌گرایی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اهمیت رویکرد ناحیه‌گرایی در سیاستگذاری‌های فرهنگی افزود: دوره جدیدی در شورای فرهنگ عمومی آغاز شده است.

وی توضیح داد: ناحیه‌گرایی یعنی از کلیات‌بافی در تهران عدول کنیم و با توجه به ظرفیت‌های انسان‌شناختی، فرهنگ‌شناختی و جامعه‌شناختی هر زیست‌بوم برای آن منطقه برنامه‌ریزی کنیم.

بازگشت به روستا و فعال شدن اقتصاد گردشگری از اولویت‌های چهارمحال و بختیاری است

امامی اظهار داشت: پیمایش‌های ارزشی و نگرشی ما نشان می‌دهد که علی‌رغم توسعه شهرنشینی در چهارمحال و بختیاری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مدنظر قرار نگرفته و چهارمحال و بختیاری در حال حاضر از پیشتازان سقوط نرخ رشد جمعیت در کشور است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیکاری را مهمترین دغدغه مردم چهارمحال و بختیاری دانست و خاطرنشان کرد: دو ظرفیت بزرگ این استان که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد اول برگشت به حیات روستایی و ارتقای کیفیت زندگی روستایی و دیگری فعال شدن اقتصاد گردشگری در استان است.

تأمین هزینه تدوین دو طرح فرهنگی برای چهارمحال و بختیاری

وی در ادامه با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی چشم و چراغ حل مسائل است، افزود: باید با برندینگ ملی و بین‌المللی چهارمحال و بختیاری مشکل گردشگری را حل کنیم و این کار به عهده نظام فرهنگی و رسانه‌ای است.

امامی تصریح کرد: فاز مطالعاتی و تأمین هزینه تدوین طرح را ما به عهده می‌گیریم و از این طرح در چهارمحال و بختیاری پشتیبانی کامل خواهیم کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تدوین دو طرح «فرهنگی و رسانه‌ای برندینگ گردشگری فرهنگی و طبیعی چهارمحال و بختیاری» و همچنین طرح «بازگشت به روستا» می‌تواند از مصوبات این جلسه باشد.

وی بیان داشت: برای سال جاری تصمیم داریم 30 درصد از اعتبارات فرهنگی و اجتماعی استان‌ها و 50 درصد اعتبارات فرهنگی وزارت‌خانه برای استان‌ها را در اختیار مصوبات شورای فرهنگ عمومی قرار دهیم.

امامی همچنین از تلاش برای در اختیار گرفتن نظارت و هدایت بودجه‌های فرهنگی کشور خبر داد و افزود: اگر این امر محقق بشود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/68036/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول