اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه امارات به فلسطین اشغالی می‌رود

وزیر خارجه امارات ضمن اعلام خبر سفر خود به فلسطین اشغالی در آینده نزدیک، خواستار پیوستن فلسطینی‌ها به گفت‌وگوهای سازش با رژیم صهیونیستی شد.

وزیر خارجه امارات به فلسطین اشغالی می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله بن زائد آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات عربی متحده شامگاه چهارشنبه از سفر خود به فلسطین اشغالی خبر داد.

بن‌زائد طی نشست خبری مشترک با «آنتونی بلینکن» و «یائیر لاپید» وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت که به زودی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند و تا روابط بین ابوظبی و تل‌آویو را ارتقا بخشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی طی این نشست خبری در واشنگتن اظهار داشت: «اگر اسرائیل و فلسطینی‌ها درباره سازش گفت‌وگو نکنند، نمی‌توان در مورد صلح در خاورمیانه نیز صحبتی کرد».

وزیر خارجه امارات با ادعای اینکه روابط بهتر بین ابوظبی و تل‌آویو می‌تواند هم صهیونیست‌ها و هم فلسطینی‌ها را تشویق می‌کند تا به سازش بیاندیشند، افزود: «این روش مفید است، اینکه این راه نه تنها ارزش سرمایه‌گذاری بلکه ارزش خطر کردن دارد».

بر اساس این گزارش، بن زاید درباره جنگ تحمیلی ائتلاف جنایتکار سعودی علیه یمن نیز مدعی شد: «امارات خواستار حل‌و‌فصل این بحران است اما آنچه ما را در این وضعیت می‌کشاند عدم اراده و تعهد از سوی حوثی‌ها است».

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس علیه محور مقاومت در منطقه اضافه کرد: «همه ما بسیار تلاش می‌کنیم تا یمنی‌ها زندگی بهتری داشته باشند. اما در عین حال باید مراقب باشیم که به موقعیتی دچار نشویم که حزب‌الله دیگری مرزهای عربستان سهودی را تهدید کند».

پیش از این، طی هفته قبل پنج وزیر کابینه رژیم صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه به امارات عربی متحده سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار داشتند. (جزئیات بیشتر)

هفته پیش نیز «ایلیت شاکید» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی به ابوظبی و دوبی سفر کرده و در آنجا با «شیخ یوسف بن زاید آل نهیان» وزیر داخلی امارات دیدار کرده و ضمن بازدید از مسجد الشیخ زاید در ابوظبی، از بخش رژیم صهیونیستی در نمایشگاه «اکسپو دوبی ۲۰۲۰» نیز دیدار کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول