به گزارش خبرگزاری فارس از سندرک، بخش سندرک شامل (سندرک مرکزی، بُندر و درپهن) با ۱۰۰ واحد آموزشی و بیش از 5200 دانشآموز در مقاطع تحصیلی مختلف است.
مدارس این منطقه از ابتدای مهرماه بازگشایی شده و دانشآموزان با رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدارس حضور مییابند اما آنچه که این روزها والدین، دانشآموزان و اولیای مدارس را گرفتار ساخته، نرخ بالای سرویس مدارس است که بسیاری توان پرداخت آن را ندارد و در عین حال بدلیل دوری مدارس از محل زندگی بسیاری از خانوادهها و گرمای هوا، امکان حرکت پیاده به سوی مدرسه را نیز برای بسیاری از دانشآموزان ناممکن ساخته است.
دارندگان وسایل نقلیه هر ساله با مدارس و والدین به خاطر حق الزحمه حق الزحمه پرداخت نشده وارد جر و بحث میشوند و از سوی دیگر کیفیت سرویس مدارس نیز به اندازه رقمی که از والدین طلب میشود، نیست.
رئیس آموزش و پرورش منطقه ای سندرک در این زمینه اظهار داشت: کارگروه ماده 18متشکل از شورای بخش، بخشدار، آموزش و پرورش، اداره راه، پلیس راهور و نماینده اولیای دانش آموزان است که در خصوص موسسههای واجد شرایط حمل و نقل و نحوه جابجایی دانش آموزان تصمیم گیری میکند اما در بخش سندرک که هیچ شرکت و موسسه ای وجود ندارد با تایید و معرفی بخشداری با رانندگان قرار داد بسته میشود.
هزینه جابجایی دانش آموزان طبق قانون 50 درصد سهم خانواده و 50 درصد سهم اداره آموزش و پرورش است و در سال جاری تعداد 581 دانش آموز از 32 روستا و محله بوسیله 18 خودرو به 19مدرسه تردد میکنند.
محمدرضا شمس الدینی گفت: مشکلات اصلی در این زمینه عمدتا نبود موسسات حمل و نقل، نبود وسیله نقلیه مناسب و ناتوانی خانوادهها در پرداخت هزینه سرویس است که گاه سبب میشود برای کاهش این هزینهها خانوادهها به سراغ استفاده از وانت برای جابجایی دانشآموزان روی بیاورند و وانتها نیز عمدتا در معرض خطر شدید واژگونی هستند.
تقبل سهم بیشتری از هزینه سرویسهای مدارس از سوی آموزش و پرورش شاید راهکاری برای این ماجرا باشد اما به نظر میرسد که توجه به بنیه اقتصادی مردم و گشودن وضعیت اقتصاد خانوار راهکار جدیتری در این میان باشد.
انتهای پیام/ 88055