اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چاوش اوغلو: آمریکا و روسیه به وعده‌های خود درباره سوریه عمل نکردند

وزیر امور خارجه ترکیه گفت، آمریکا و روسیه به وعده‌های خود درباره پاکسازی شمال سوریه از تروریست‌ها عمل نکرده‌اند.

چاوش اوغلو: آمریکا و روسیه به وعده‌های خود درباره سوریه عمل نکردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه، آمریکا و روسیه را به عدم عمل به وعده‌هایشان در قبال سوریه متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این مقام ترکیه‌ای گفت: «ما اخیراً شاهد افزایش حملات از سوی گروه‌های "پ‌ک‌ک" و "ی‌پ‌گ" هستیم. این تروریست‌ها از فاصله‌ای سی کیلومتری به سمت قلمرو ما شلیک می‌کنند».

چاوش اوغلو افزود: «ما با روسیه و ایالات متحده توافقی داریم که طبق آن، این دو کشور متعهد به پاکسازی مرزهای ما از تروریست‌ها تا فاصله دستکم سی کیلومتری هستند. آن‌ها در عمل به وعده خود ناتوان بوده‌اند».

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به حمایت و تأمین سلاح این گروه‌های کُرد از سوی آمریکایی‌ها گفت: «چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ باید مشکلات‌مان را خودمان حل کنیم. برای حفظ امنیت خود، هر کاری که لازم باشد برای پاکسازی این ناحیه از تروریست‌ها انجام می‌دهیم».

به دنبال حمله اخیر گروه یگان‌های مدافع خلق از شاخه‌های «پ‌ک‌ک» در سوریه که منجر به کشته شدن ۲ نظامی ترکیه شد، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت: «صبر ما تمام شده است. ترکیه مصمم است تهدیدها در شمال سوریه را از بین ببرد».

با این حال «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه با سفر به «بلگراد» پایتخت صربستان در مراسم شصت و ششمین سالگرد تأسیس جنبش عدم تعهد در سخنرانی گفت که برخی کشورها همچنان تحت عنوان «ائتلاف بین‌المللی  مبارزه با تروریسم داعش» به دنبال اجرای طرح‌های ژئوسیاسی خود در سوریه و منطقه هستند و در این میان ترکیه به وضوح با جذب تروریست‌ها از اقصی نقاط جهان و تلاش برای نابودی سوریه، به دنبال امیال استعماری خود است.

فیصل المقداد افزود: «سوریه با قدرت در مقابل مصادیق مختلف اشغالگری و تجاوز آمریکا، ترکیه و اسرائیل خواهد ایستاد و به بازگردانی اراضی اشغالی خود و مبارزه با تروریسم در چارچوب قانون اساسی و قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد».

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اخیراً با اشاره به دیدار اردوغان با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در سوچی گفت: «اردوغان به روسیه اطمینان داد که به وحدت و حاکمیت سوریه احترام می‌گذارد».

اردوغان در آن دیدار با بزرگ توصیف کردن نقش ترکیه و روسیه در منطقه غرب آسیا، گفته بود: «صلح در سوریه با روابط روسیه و ترکیه ارتباط مستقیم دارد». 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول