اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ارائه خدمات توانبخشی به بیماران از راه دور

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح کلان ملی فناوری توسعه فناوری‌های توانبخشی از راه دور اجرایی شد.

ارائه خدمات توانبخشی به بیماران از راه دور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،طرحی که کاهش هزینه و زمان رفت و آمدهای مکرر برای بیمار، افزایش آزادی عمل فوق‌العاده برای درمانگر و بیمار، تدوین برنامه‌های توانبخشی تخصصی برای گروه بیماران پارکینسون، سکته مغزی و فلج مغزی و ارزیابی بالینی محصول پیش از ورود به بازار را به همراه دارد. این پروژه ملی با حمایت معاونت علمی و فناوری و توسط مرکز تحقیقات فناوری‌های توانبخشی هوشمند جواد موفقیان (دانشگاه صنعتی شریف) اجرایی شده است.

طرح کلان ملی فناوری توسعه فناوری‌های توانبخشی از راه دور درصدد آن است که با به‌کارگیری فناوری‌های جدید، ارائه این خدمات را به خانه بیمار برده و نقش درمانگر را از شکل حضوری به نظارت کننده تغییر داده است تا به کمک آن، درمانگر بتواند همزمان به تعداد بیشتری از بیماران خدمات رسانی کرده و بیمار نیز نیاز به مراجعه دائم به کلینیک نداشته باشد.

 

اهمیت اجرایی شدن این طرح

توانبخشی (مانند فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و غیره) در کنار دارو و جراحی یکی از روش‌های درمان بیماری‌ها است. با توجه به افزایش سن جامعه، نیاز به این خدمات هر روز بیشتر می شود. همچنین خدمات این حوزه به‌صورت سنتی نیازمند مراجعه بیمار به کلینیک است که این موضوع دسترسی به این خدمات را محدود می کند. به همین دلیل اجرایی شدن این طرح کلان به بیماران کمک می کند تا با صرف هزینه و وقت کمتر نیازهای درمانی خود را پاسخ دهند.

 

مشتریان این طرح

همه کلینیک‌های توانبخشی کشور مشتری بالقوه این محصول هستند و در حال حاضر توانبخشی از راه دور در کلینیک مرکز موفقیان، کلینیک توانبخشی بهروزی (تهران)، کلینیک توانبخشی دریا (تهران)، کلینیک توانبخشی یارا (تهران)، بیمارستان نیکان (تهران) و کلینیک توانبخشی آوای امید (شیراز) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بازار صادراتی

این محصول با کیفیت و با فناوری بالا ایران‌ساخت شده است به همین دلیل صادرات آن به راحتی امکانپذیر است و قطعا مشتریان زیادی در دنیا خواهد داشت. مجریان این طرح به دنبال اخذ پروانه قطعی تولید از اداره کل تجهیزات پزشکی هستند تا پس از آن برای آغاز فرایند صادرات این محصول نیز اقدام کنند.

 

توان تولید

بخش عمده‌ای از فناوری طراحی و ساخت این دستگاه مربوط به حوزه نرم‌افزاری محصول است به همین دلیل شرکت تولیدکننده آن هیچ محدودیتی در حجم تولید آن ندارد و پیش بینی می شود که میزان تولید آن در سه سال آینده هر سال سه برابر شود. در حال حاضر 30 دستگاه برای مرکز موفقیان که بصورت پایلوت در حال ارائه خدمات توانبخشی از راه دور است تولید شده است و 10 دستگاه نیز برای مشتریان خصوصی.

این شرکت برای فروش 10 دستگاه به مشتریان خصوصی خود بیش از 300 میلیون تومان درآمد کسب کرده است. با توجه به اینکه این محصول مشابه خارجی ندارد تولید هر دستگاه برای کشور سود و درآمد محسوب می شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول