اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بیانیه فراکسیون حقوق بشر: هر نوع عملیات تروریستی و اقدامات گروههای افراطی خشونت گرا محکوم است

فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای هر نوع عملیات تروریستی و اقدامات گروههای افراطی خشونت گرا بویژه حادثه دردناک قندوز کشور برادر و دوست افغانستان رامحکوم کرد.

بیانیه فراکسیون حقوق بشر: هر نوع عملیات تروریستی و اقدامات گروههای افراطی خشونت گرا محکوم است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای هر نوع عملیات تروریستی و اقدامات گروههای افراطی خشونت گرا بویژه حادثه دردناک قندوز کشور برادر و دوست افغانستان را محکوم کرد. 

به گزارش فارس، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه ربیع الاول یادآور  میلادی پر از خیر و مهربانی برای تمام جهانیان است .میلاد پیامبری که همه او را محمد امین می دانستند و در کنارش احساس امنیت و صلح و دوستی داشتند.

او که پیام آور  توسعه روابط دوستانه میان ملت‌ها برپایه احترام به اصولی همچون حقوق برابر و رفع تبعیضات ناروا بود.

پیامبر عظیم الشانی که در آموزه  هایشان به جامعه بشریت، اقدامات تعصب‌انگیز و افراطی خشونت‌گرا بشدت محکوم بوده است. 
بدون شک جنگ و منازعات مسلحانه می‌تواند منجر به تندروی و اشاعه افراط‌گرایی خشونت بار شود و توسعه جوامع انسانی و سلامت بشر را به خطر بیاندازد.

لذا مسوولیت اولیه هر کشور اطمینان از فراهم کردن زندگی مسالمت‌آمیز و بدور از خشونت و در پرتو امنیت کامل است به نحوی که اطمینان حاصل کنند اقدامات کافی برای مبارزه با افراط‌گرایی خشونت بار انجام می‌شود.

لذا هر نوع عملیات تروریستی و اقدامات گروههای افراطی خشونت گرا بویژه حادثه دردناک قندوز کشور برادر و دوست افغانستان رامحکوم می‌کنیم و تاکید می کنیم هدف قراردادن افراد غیرنظامی، شامل زنان و کودکان در تناقض با حقوق بین‌الملل و بویژه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه است.
 بدون شک، تخریب و حملات به حرم‌ها و مکان‌های مذهبی و همچنین مکان‌های فرهنگی در تناقض آشکار با آموزه های دین مبین اسلام و حقوق بین الملل است که به هیچ وجه قابل قبول نیست و هر انسان آزاده ای آن را محکوم می کند.
 در خاتمه از تمامی کشورهای اسلامی و خواهران و برادران مسلمان مصرانه می‌خواهیم با همدیگر علیه افراط گرایی خشونت‌بار در تمامی اشکالش و نیز علیه خشونت های فرقه‌ای متحد شویم و پیام صلح و دوستی پیامبر عظیم الشان اسلام را به گوش جهانیان برسانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول