اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برقراری امنیت با مشارکت مردم امکان‌پذیر است

فرمانده یگان ویژه خراسان‌جنوبی با اشاره به رویکرد پلیس در تراز اسلامی، گفت: در این راستا هدف‌گذاری در افق 1404 صورت گرفته و یگان ویژه چندین مؤلفه را دنبال می‌کند که یکی از این مؤلفه اعتقاد داشتن به این موضوع بوده که امنیت امری عمومی و اجتماعی بوده است.

برقراری امنیت با مشارکت مردم امکان‌پذیر است

حسین خضری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، اظهارداشت: نیروی انتظامی برای تحقق اهداف خود که مهم‌ترین آن تأمین نظم و امنیت بوده یگان‌های مختفی دارد که یکی از آن‌ها یگان ویژه است.

وی با بیان اینکه یگان ویژه نیروی انتظامی مأموریت‌های خاص و تخصصی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: عمده و اصلی‌ترین مأموریت این یگان مقابله با اغتشاشات، مقابله با جرایم خشن و جرایم مصلحانه، رهایی گروگان، دفاع شهری، مقابله با تروریست، عملیات مردم‌داری و پشتیبانی از پلیس های تخصصی بوده که هر کدام آموزش های خاص خود را دارد.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به رویکرد پلیس در تراز اسلامی، گفت: در این راستا هدف‌گذاری در افق ۱۴۰۴ صورت گرفته و یگان ویژه چندین مؤلفه را دنبال می‌کند که یکی از این مؤلفه اعتقاد داشتن به این موضوع بوده که امنیت امری عمومی و اجتماعی بوده بنابراین لازمه برقراری امنیت مدد و همکاری اجتماعی و مشارکت عموم مردم است.

خضری به ویژگی‌های نیروهای یگان ویژه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه فردی نیروهای یگان ویژه افرادی متعهد، مؤمن، فداکار، شجاع، توانمند و حرفه‌ای بوده و در حوزه سازمانی در پی ایجاد یگانی یکپارچه، چابک، جامعه نگر، روزآمد و ارزشمدار و با بهره‌گیری از مدیریت جهادی و انقلابی هستیم.

وی با بیان اینکه یگان ویژه مانند دیگر بخش‌های نیروی انتظامی در انجام مأموریت‌های خود چند اصل را در محوریت قرار داده است، اضافه کرد: یکی از این محورها تلاش برای کاهش هزینه‌ها با محوریت پیشگیری در مقابل افزایش احساس امنیت در جامعه است.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به دنبال هوشمندسازی پلیس حرکت کرده‌ایم و الگوی هوشمندسازی که در این یگان دنبال نموده‌ایم چند رویکرد اساسی را در پیش گرفته ایم.

خضری ادامه داد: که یکی از رویکردهای مربوط به هوشمندسازی در این یگان، رویکرد اجتماعی بوده که در عملیات‌های مردم‌یاری به دنبال وسعت و گسترش مشارکت مردم در تأمین امنیت هستیم و تاکنون موفقیت‌های خوبی در این راستا کسب نموده‌ایم.

وی یادآور شد: یگان ویژه نیروی انتظامی استان علی‌رغم انجام مأموریت‌های ذاتی خود در حوزه امنیتی در هر وضعیتی که مردم نیاز به کمک داشته‌اند نخستین یگانی که از نیروی انتظامی در صحنه حضور یافته در حوزه اجتماعی و مردم یاری نیروهای یگان ویژه بوده است.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی در ادامه گفت: در بحث سیل، زلزله و آتش‌سوزی نیروهای یگان ویژه برای کمک به مردم حضور یافته و امدادرسانی نموده‌اند.

خضری از تشکیل گروه جهادی توسط یگان ویژه استان خبر داد و افزود: با تشکیل گروه‌های جهادی توسط این یگان و اعزام به مناطق محروم برای خدمت‌رسانی به مردم اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مردم‌یاری یگان ویژه استان اجرای ۲۲ پروژه جهادی، اهدای خون، توزیع حدود یک هزار بسته معیشتی به عنوان کمک‌های مؤمنانه در بین نیازمندان بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول