اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مدیر شرکت ویژه نشر: به فرانکفوت نمی‌رویم/ ناشران بزرگ هم غایب‌اند

مدیرعامل انتشارات ویژه نشر از غیبت در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت به دلیل تزریق نوع خاصی از واکسن و همچنین غیبت سایر ناشران بزرگ خبر داد.

مدیر شرکت ویژه نشر: به فرانکفوت نمی‌رویم/ ناشران بزرگ هم غایب‌اند

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در دوره هفتاد و سوم از ۲۸ مهر تا دوم آبان‌ماه ۱۴۰۰ (۲۰ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) بخشی به شکل مجازی و بخشی محدود و حضوری برگزار خواهد شد.

هرچند مسئولان برگزاری هفتاد و سومین دوره این نمایشگاه برای برگزاری یا عدم برگزاری آن مردد بودند، اما سرانجام مقرر شد این دوره از نمایشگاه به‌صورت فیزیکی و مجازی برگزار شود.

بر اساس این گزارش تنها افراد محدودی از ناشران و آژانس‌های ادبی مثل «دایره مینا»، «آژانس ادبی تماس»، «انتشارات براق»، و «انتشارات شمع و مه» در این نمایشگاه حاضر خواهند شد.

انتشارات ویژه نشر که اغلب کتب خارجی و مرجع برای دانشجویان تهیه می‌کرد و در نمایشگاه‌های بین‌المللی حاضر می‌ تا خرید رایت برخی کتاب‌ها را انجام دهد، امسال نیز در فرانکفورت غایب است.

با احد رضایی، مدیرعامل انتشارات ویژه نشر گفت‌وگویی صورت گرفت که وی به خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس گفت: شرایط ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال جاری ویژه است و از سوی برگزاری آن به شکل کامل مشخص نیست.

وی اظهار داشت: انتشارات ویژه نشر امسال نیز در نمایشگاه بین المللی فرانکفور به دلیل ویروس کرونا و تزریق واکسن حضور نخواهد داشت.

رضایی به سخت‌گیری مسئولان برگزاری نمایشگاه فرانکفورت اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به شرایط سخت مطرح شده از یک سو و عدم حضور ناشران بزرگ که اغلب با آنها کار می‌کردیم، ترجیح بر این است که به آلمان نرویم.

این ناشر در ادامه به هزینه‌های فراوان حضور در چنین آوردگاه‌هایی اشاره کرد و آن را در شرایط کنونی مناسب ندانست و افزود: در شرایط کنونی امکان سفارش کتاب وجود ندارد، از طرفی نحوه برگزاری نمایشگاه کتاب در سال ۱۴۰۱ و فعالیت دانشگاه‌ها هم اعلام نشده تا بدانیم تکلیف چیست.

بر اساس این گزارش، برای ورود به کشور آلمان، واکسن «آسترازنکا» معیار خواهد بود. این کشور اجازه ورود دریافت‌کنندگان واکسن سینوفارم را نمی‌دهد. با این حساب، تعداد زیادی از ایرانیان متقاضی حضور در فرانکفورت بر این مبنا قادر به شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت نخواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول