اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«طبس» محروم از کمپ ترک اعتیاد

فرمانده انتظامی شهرستان طبس از عدم وجود کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان گلایه کرد و گفت: متأسفانه ۸۰ درصد سارقین شهرسان افرادی هستند که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارند.

«طبس» محروم از کمپ ترک اعتیاد

سرهنگ فاضل مریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، اظهار داشت: شهرستان طبس با توجه به گستردگی زیاد و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و معادن زیاد شرایط خاصی دارد که نیازمند توجه ویژه است و و نیروهای نظامی و انتظامی نیز درصدد هستند امنیت پایدار را در این شهرستان برقرار کنند.

وی به نقش رسانه‌ها برای پایداری امنیت به‌وسیله روشنگری و آگاهی‌بخشی اشاره کرد و افزود: سرانجام نیکو برای رسالت سنگین نیروی انتظامی حاصل مشارکت مردم، مسئولان و رسانه‌ها خواهد بود و انتظار جامعه نیز یک پلیس هوشمند و پیچیده است که سیاست‌های ناجا در همین مسیر قرار گرفته است.

کشف ۳ تن انواع مخدر

فرمانده انتظامی شهرستان طبس از کشف ۳ تن انواع مخدر طی شش ماه نخست امسال در این شهرستان خبر داد و مطرح کرد: متأسفانه اولویت مصرف مواد مخدر در شهرستان با مواد سنتی است اما افزایش استفاده از مواد مخدر صنعتی نیز نگران‌کننده است و ۸۶ درصد دستگیر شدگان حوزه مواد مخدر در سنین جوانی بین ۲٠ تا ۳۵ سال هستند.

مریمی از عدم وجود کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان گلایه کرد و گفت: متأسفانه ۸۰ درصد سارقین شهرسان افرادی هستند که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارند.

افزایش ۱۷ درصدی سرقت

وی از افزایش ۱۷ درصدی سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: اکثر سرقت‌ها مربوط به اماکن خصوصی مخصوصا ساختمان‌های نیمه کاره است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس اضافه کرد: بیشترین سن سارقین بین ۳۱ تا ۵۱ و کمترین آن بین سنین ۱٠ تا ۱۲ سال است اما همین آمار کم هم زنگ خطری است که در سنین پایین شاهد ارتکاب سرقت هستیم و لازم است مردم را نسبت به اتخاذ روش‌های ایمن در حفاظت از اموال خود اقناع کنیم.

مریمی با تأکید بر اینکه مردم در زمینه نگهداری از اموال و پیشگیری از سرقت باید دقت بیشتری کنند و از دوربین‌های مداربسته و دزدگیرهای هوشمند استفاده کنند، افزود: همچنین کمیسیون پیشگیری از سرقت بسیار مؤثر است که در شهرستان زیاد جدی گرفته نشده و در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.

وی از افزایش ۲٠ درصدی کشف اموال مسروقه و ۸۹ درصدی دستگیری سارقان خبر داد و گفت: این مهم نشان‌دهنده تلاش بی‌وقفه پلیس در حفظ امنیت اجتماعی است.

افزایش ۱۰۰ درصدی متوفیان تصادفات درون‌شهری

فرمانده انتظامی شهرستان طبس با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی متوفیان تصادفات درون‌شهری و افزایش ۲۸ درصدی مجروحین خبر داد و عنوان کرد: بیشترین تصادفات از ساعت ۱۲ تا ۲۲ رخ داده و ۴٠ درصد حوادث مربوط به موتورسیکلت‌سواران در سنین ۱۵ تا ۳۵ سال بوده و همچنین ۴۹ درصد مصدومین تصادفات درون‌شهری مربوط به ترک‌نشینان و راکبین است.

مریمی بیان داشت: مهم‌ترین علت حوادث رانندگی در شهر ۲ درصد مربوط به تجاوز از سرعت مطمئنه، ۳۶ درصد مربوط به عدم رعایت حق تقدم و ۲۵ درصد نیز مربوط عدم توجه به جلو (استفاده از تلفن همراه) بوده است.

وی در پایان از وضعیت محورهای مواصلاتی شهرستان گلایه کرد و گفت: وضعیت نامطلوب جاده‌های برون‌شهری و خبرهای متعدد از تصادفات مرگبار در این جاده‌ها باعث نگرانی مردم شده و مسئولان باید در این خصوص تدابیری اتخاذ کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول