اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

افتتاح سی‌امین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن/ تجلیل از برگزیدگان دور قبل

همایش افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقه درسهایی از قرآن ویژه دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه و پایه ششم ابتدایی در روز یکشنبه 18 مهرماه باحضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی در تالار فرهنگ تهران برگزار شد.

افتتاح سی‌امین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن/ تجلیل از برگزیدگان دور قبل

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس همایش افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن ویژه دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه و پایه ششم ابتدایی در روز یکشنبه ۱۸ مهرماه باحضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی در تالار فرهنگ تهران برگزار شد.

در این همایش به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد محدودی از دانش‌آموزان و کارشناسان قرآن عترت و نماز برخی از  مناطق آموزش و پرورش شهر تهران در تالار فرهنگ آموزش و پرورش واقع در خیابان حافظ حضور داشتند.

اولین برنامه درسهایی از قرآن دوره سی‌ام توسط حجت‌الاسلام قرائتی ارائه و ضبط شد. این برنامه ۲۲ مهرماه بعد از اذان مغرب از  شبکه اول سیما و روز یکشنبه از سیمای قرآن پخش می‌شود.

در ابتدایی این برنامه حجت‌الاسلام موحدی‌نژاد مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی گزارش مختصری از چگونگی اجرای دوره بیست‌ونهم مسابقه در فضای مجازی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ارایه کرد و بیان اینکه این آزمون در سال‌های قبل به صورت حضوری برگزار می‌شد، با توجه به شرایط کرونایی کشور در دو سال اخیر در فضای مجازی و از طریق سامانه آزمون آنلاین مؤسسه برگزار می‌شود. در دوره بیست‌ونهم مسابقه که با استقبال دانش‌آموزان متوسطه و پایه ششم ابتدایی مواجه شد و تعداد ۱۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان که بیشترین امتیاز را کسب کردند کارت هدیه بانکی ۸۰ هزار تومانی و لوح تقدیر از حاج آقا قرائتی دریافت می‌کنند.

موحدی‌نژاد با بیان اینکه قرآن ما را به کار و تلاش در همه زمینه‌ها دعوت کرده و نباید فرصت‌ها را به بهانه‌های مختلف از جمله  شرایط کرونایی کشور از دست بدهیم با برشمردن ویژگی‌های استاد قرائتی، ایشان را الگوی مناسبی برای تلاش و مدریت زمان  معرفی کرد که در هر شرایطی به مطالعه، تحقیق و تألیف ادامه می‌دهد. چنانچه در این موقعیت به جهت رعایت پروتکل‌های  بهداشتی ایشان اوقات بیتشری را در منزل حضور داشتند موفق به تألیف سه عنوان کتاب و تهیه و ضبط بیش از ۲۰۰۰ کلیپ  چند دقیقه‌ای حاوی مطالب مختلف قرآنی و دینی شدند.

در خاتمه این همایش دانش‌آموزان و کارشناسان حاضر با استاد  قرائتی عکس  یادگاری گرفتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول