اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

سردار رحیمی: پلیس در حفظ امنیت و ارزش‌های اسلامی جامعه یک گام هم عقب نمی‌نشیند/ کاهش ۱۵ درصدی جرایم در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ در تهران، کاهش ۱۵ درصدی سرجمع جرم در تهران را شاهد بودیم گفت: پلیس در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی جامعه یک گام هم به عقب نخواهد نشست

سردار رحیمی: پلیس در حفظ امنیت و ارزش‌های اسلامی جامعه یک گام هم عقب نمی‌نشیند/ کاهش ۱۵ درصدی جرایم در تهران

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، به مناسبت هفته نیروی انتظامی روزنامه کیهان گفت‌وگویی با سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه آمده است.

منتظر وقوع جرم نمی‌نشینیم/ انقلابی عظیم در کشف جرم در تهران رخ داده است

- از آغاز کار بنده به عنوان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ استراتژِی اقدامات موثر ما برای برخورد با جرم و مجرمین «آفندی» بوده است یعنی بنا را بر این گذاشتیم که ما منتظر وقوع جرم و وقایع خلاف قانون مشابه ننشینیم.

- بر همین اساس و بر مبنای پتانسیل موجود در هرکدام از شاخه‌ها، سلسله طرح‌های امنیت اجتماعی با عناوین «رعد، ظفر، صاعقه، کاشف و اقتدار» طراحی و اجرا شد.

- خوشبختانه در نتیجه این اقدامات از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش سهم تهران از جرائم کل کشور از ۲۹ درصد به ۱۹ درصد بوده‌ایم که در واقع همین کاهش ۱۰ درصدی برای کلان شهری مانند تهران انقلابی عظیم در کشف جرم به شمار می‌رود.

کاهش ۱۵ درصدی جرم در تهران

- در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ در تهران، کاهش ۱۵ درصدی سرجمع جرم در تهران را شاهد بودیم که این نیز آماری بسیار خوشایند است.

- سرقت مسلحانه ۱۳ درصد کاهش، جرائم به عنف ۹ درصد کاهش، جرائم قتل ۱۶ درصد کاهش، سرقت خودرو ۲۱ درصد کاهش و در سرقت از بانک‌ها ۱۰۰ درصد کاهش داشته‌ایم، ولی متاسفانه در برخی موارد هم مانند جرائم سرقت منزل متاسفانه افزایش ۲۰ درصدی داشته‌ایم ضمن اینکه از مجموع جرائم اتفاق افتاده در تهران نیز تا کنون ۷۲ درصد جرائم کشف شده است.

پلیس ایران بسیار مظلوم است

- این یک واقعیت انکار‌ناپذیر است که مجرمین گستاخ‌تر شده‌اند و به راحتی از هرگونه سلاحی چه سرد و چه گرم استفاده می‌کنند، در واقع ماموران نیروی انتظامی در این امر بسیار مظلوم واقع شده‌اند، که باید فکر جدی به حال این قضیه شود.

- پلیس ایران بسیار مظلوم است، شهادت و جانبازی این عزیزان کمتر در جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد در صورتی که نباید اینگونه باشد.

- میزان مجازات با مقدار جرم برابری نمی‌کند، مجرمی که بارها دستگیر شده به راحتی آزاد می‌شود در صورتی که باید برخورد سخت‌تری با او شود تا شاهد گستاخ‌تر شدن آنها نباشیم.

دست پلیس فتا در برخورد با مجرمین فضای مجازی باز است

- دست پلیس فتا امروزه در برخورد با مجرمین فضای مجازی باز است ولی ساختار و امکاناتش باید تقویت شود.

- این کار شروع شده است و ‌اشرافیت پلیس بر علیه مجرمین فضای مجازی شرایط خوبی دارد به طوریکه در ۶ ماه ابتدایی امسال دستگیری‌ها درخصوص تخلفات فضای مجازی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

- در مورد جرائم مالی نیز باید عرض کنم که رمز پویا خوشبختانه تا حدود زیادی جرائم را کاهش داده است. در کنار پلیس فتا بخش‌های دیگر هم در راستای هوشمند شدن در حال قدم برداشتن هستند.

پلیس در حفظ امنیت و ارزش‌های اسلامی جامعه یک گام هم عقب نمی‌نشیند

- خوشبختانه افرادی که اقدام به ترویج برخی ناهنجاری‌ها در جامعه می‌کنند بسیار انگشت شمار و کمتر از عموم جامعه هستند، با این وجود پلیس این هشدار را به همان تعداد اندک می‌دهد که در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی جامعه و برخورد با همان تعداد اندک هم یک گام هم به عقب نخواهد نشست چرا که برخورد با این تعداد قلیل خواسته اکثریت جامعه اسلامی است.

- همین سگ‌گردانی در پارک‌ها که در بسیاری موارد با ایجاد مزاحمت برای یک خانواده گلایه مردم را به همراه دارد و یا وجود سگ در خانه همسایه‌هایی که نه حقوق همسایگی را رعایت می‌کند و نه نکات بهداشتی وجود حیوانات در آپارتمان را، در همه این موارد تنها پناهگاه مردم پلیس است و در این راستا نیز پلیس برای انجام وظیفه براساس قانون برخورد خواهد کرد.

- در برخورد با اینگونه موارد ما اسیر فضا سازی‌ها نخواهیم شد و به دور از حاشیه و براساس قوانین موجود قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

- افرادی هم که خواسته و یا ناخواسته در جبهه ضدارزش‌ها قرار می‌گیرند حتما با برخورد شدید ما مواجه خواهند شد، در مواردی هم که اخیراً گزارش می‌شد و عده‌ای در راستای‌اشاعه بی‌حجابی و برهم زدن شئونات اجتماعی قدم بر می‌دارند چه در داخل خودرو و چه بر روی موتور مصداق کشف حجاب هستند و منتظر برخورد جدی ما باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول