اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تقدیر روسیه از عراق برای برگزاری موفق انتخابات

وزارت خارجه روسیه ضمن تقدیر از عراق برای برگزاری موفق انتخابات در این کشور بر ضرورت تشکیل یک دولت فراگیر متشکل از نمایندگان گروه‌های سیاسی و طائفه‌‌ای تاکید کرد و گفت مسکو به حمایت از بغداد ادامه می‌دهد.

تقدیر روسیه از عراق برای برگزاری موفق انتخابات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای در مورد انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق تایید کرد که اعتبار این انتخابات توسط کمیسیاریای عالی انتخابات و نمایندگی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است.

در متن این بیانیه آمده است: ما از تلاش‌های دولت عراق در تهیه تدارکات و انجام فرآیند رأی‌گیری در سراسر این کشور بسیار قدردانی می‌کنیم. مسکو این روند موفقیت آمیز برای بیان اراده شهروندان عراقی را در شرایط دشوار اجتماعی-اقتصادی و تداوم تهدیدهای تروریستی به عنوان یک رویداد مهم در مسیر بهبود بیشتر وضعیت کشور و تضمین ثبات سیاسی و امنیت داخلی آن برمی‌شمرد.

وزارت خارجه روسیه گفت: ما به انتخاب مستقل مردم عراق احترام می‌گذاریم و برای تشکیل زودهنگام یک دولت جدید، فراگیر و توانمند در عراق ابراز امیدواری می‌کنیم؛ دولتی که از طریق مشارکت نمایندگانی از نیروهای سیاسی اصلی، گروه‌های قومی و فرقه‌های اصلی کشور تشکیل می‌شود که آماده تلاش برای دستیابی به اهداف ملی باشند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما آماده‌ایم تا به حمایت موثر از کشور دوستمان عراق برای غلبه بر آثار منفی بحران اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با تروریسم بین المللی کمک کنیم و در درجه اول همکاری‌های دو جانبه و سودمند متقابل را ادامه دهیم.

انتخابات سراسری عراق طی دو مرحله در روزهای جمعه و یکشنبه گذشته برگزار شد و بر اساس نتایج اولیه جریان شیعی صدر بیش‌ترین تعداد کرسی‌ها را تصاحب کرده و پیشتاز است.
انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول