اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۱۲۰۰ واحد تولیدی مازندران مشمول استاندارد اجباری هستند/ تخلف انگشت شمار طلاسازها در استان

مدیرکل استاندارد مازندران، گفت: هزار و 200 کالای مازندران مشمول استاندارد اجباری هستند.

۱۲۰۰ واحد تولیدی مازندران مشمول استاندارد اجباری هستند/ تخلف انگشت شمار طلاسازها در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قربان فیاض در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزار قلم کالا در کشور مشمول استاندارد اجبار است و برخی از کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول این قانون هستند.

وی با اعلام اینکه یکی از وظایف و رسالت ما فرهنگ سازی است، تصریح کرد: علامت استاندارد نشان اعتماد و اطمینان است، ما از حقوق مصرف کننده استفاده می‌کنیم ولی سود بیشتر برای تولید کننده است و اگر تولید کننده نتوانند گواهی لازم استاندارد را دریافت کنند نمی‌توانند در بازار رقابت کنند.

 فیاض خاطرنشان کرد: استانداردسازی مهمترین گام برای توسعه پایدار است و اگر محصولی نتواند به بازارهای هدف در کشور و جهان راه پیدا نکند تولید کننده دچار مشکل می‌شود.

مدیرکل استاندار مازندران با اعلام اینکه همه واحدهای تولیدی ما در کشور و به تبع آن در استان مازندران، مشمول استاندارد هستند، گفت: هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی تحت پوشش اداره‌کل استاندارد مازندران هستند.

وی در ارتباط با تخلفات طلا فروشی‌ها در استان مازندران، اظهار کرد: بازرسی‌های ما بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در دستور کار است، تخلفات این حوزه بسیار کم و حتی انگشت شمار هم نبوده است.

فیاض به فعالیت پنج آزمایشگاه همکار در استان اشاره کرد و افزود: نظارت بر عملکرد فعالان تولیدی مشمول استاندارد در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه سازمان استاندارد ۳۷ خدمت در کشور ارائه می‌شود، افزود: در استان مازندران ۲۶ نوع خدمات ارائه می‌شود.

مدیرکل استاندار مازندران در پایان به فعالیت ۱۶ شرکت بازرسی مربوط به آسانسور در استان اشاره کرد و گفت: نظارت بر شرکت‌ها بر عهده ما هست و اگر تخلفی در این زمینه انجام شود برخورد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول