اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بحران آبی در چهارمحال و بختیاری/ روزانه 100 روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند

معاون آبفا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته به عنوان کم بارش‌ترین سال در ۵۰ سال گذشته بوده، گفت: هم‌اکنون آبرسانی سیار به ۱۰۰ روستای استان به صورت روزانه در حال انجام است.

بحران آبی در چهارمحال و بختیاری/ روزانه 100 روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند

مراد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از اصلاح ۴۰ کیلومتر شبکه فرسوده آب در جهت جلوگیری از هدر رفت آب، حفر و تجهیز ۲۵ حلقه چاه و اجرای ۹ کیلومتر خط انتقال جهت تأمین آب آشامیدنی روستائیان طی سال جاری در چهارمحال و بختیای خبر داد.

معاون شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای هفت مجتمع آبرسانی روستایی در استان، ادامه داد: آب شرب جامعه روستایی از ۲۴۳ منبع تأمین می‌شود که شامل ۱۶۸ حلقه چاه، ۵۸ چشمه، هفت رشته قنات و ۱۰ مورد برداشت از آب‌های سطحی است.

وی افزود: بیش از ۸۷ درصد از روستائیان استان در ۶۳۲ روستای استان چهارمحال و بختیاری تحت پوشش شبکه آبرسانی هستند.

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته به عنوان کم بارش‌ترین سال در ۵۰ سال گذشته بوده است، توضیح داد: هم‌اکنون آبرسانی سیار به ۱۰۰ روستای استان به صورت روزانه در حال انجام است.

این درحالی است که چهارمحال و بختیاری سرچشمه اصلی دو رود بزرگ کارون و زاینده‌رود و همچنین یکی از سرشاخه‌های دز و به عبارتی قطب تولید آب شیرین کشور است که این روزها به دلیل خشکسالی و طرح‌های انتقال آب، در تامین آب شرب بسیاری از شهرها و روستاهای این استان مشکل به وجود آمده است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول