اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

روایت زندگی از زبان پدر چهار قلوها!

پدر چهارقولهای زنجانی، نداشتن شغل ثابت را مهم‌ترین مشکل خود و خانواده‌اش دانست و گفت: حل مشکل شغلی من، نیازمند اقدام مسؤولان کشوری است.

روایت زندگی از زبان پدر چهار قلوها!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، تولد واژه‌ای است که با خود معانی بسیاری را در ذهن متبادر می‌کند، که آغاز یک راه، نزدیک‌ترین این معانی است.

در این بین اگر تولد، چهار قل باشند، علاوه بر معانی مطرح و نگرانی‌های معمول، دغدغه‌هایی بس فراگیر به سراغ خانواده از جمله والدین نوزادان خواهد آمد که تامین معیشت نخستین این دغدغه‌ها است که این موضوع در مورد چهارقلوهای زنجانی که در ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ به دنیا آمده‌اند هم صدق می‌کند.

این چهار قلوها که سه دختر با نام‌های آتوسا، پانیذ و درسا و یک پسر به نام پرهام بودند یک خواهر سه ساله هم دارند.

بر اساس گفته پدر این خانواده قل پسر این چهار قلوها در ۶ مهرماه به دلیل عارضه فلج عضلانی فوت کرده است.

نظری با بیان اینکه همه اقدامات لازم پزشکی توسط تیم پزشکی تشکیل شده برای نجات جان فرزندش انجام شد، افزود: با وجود همه این اقدامات فرزندم از دنیا رفت که موجب بروز مشکلات روحی برای همسرم شده است.

وی در تشریح مشکلات خود برای نگهداری از فرزندانش گفت: نداشتن شغل ثابت و مسکن مهم‌ترین مشکلم است اگر بتوانم شغل ثابتی داشته باشم، خیلی از معضلات حل خواهد شد.

پدر چهارقلوهای زنجانی با تقدیر از همه افرادی که از بدو تولد فرزندانش به وی برای پیشبرد امور تا مقطع کنونی کمک کرده‌اند، تصریح کرد: تهیه پوشاک و شیرخشک بچه‌ها توان مالی بالایی نیاز دارد که از عهده من معلم حق‌التدریس مدرسه سماء بر نمی‌آید.

نظری با بیان اینکه خیلی‌ها در محل کارم و یا افرادی که با مشکل من آشنا هستند برای کمک به من تلاش کرده و می‌کنند، ادامه داد: من در خانه پدری زندگی می‌کنم که به دلیل کهولت سن، نمی‌توانند کمک زیادی بکنند از طرفی خانواده همسرم هم ساکن زنجان نیستند.

این پدر زنجانی با اشاره به اینکه در سال گذشته کارکرد ساعتی معلمان حق‌التدریسی مدرسه سماء دانشگاه آزاد زنجان ۱۶ هزار تومان بوده که دریافتی ماهانه حدود 2 میلیون تومان می‌شد، ادامه داد: هر چند قول‌هایی در مورد بهبود وضعیت شغلی من توسط مسؤولان استانی و دانشگاهی داده شده، ولی ایجاد تغییر در این حوزه نیازمند اقدام توسط مسؤولان کشوری است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حمایت سازمان‌ها و ارگان‌ها از وی و خانواده‌اش گفت: بله حمایتی‌هایی در حوزه ارائه تسهیلات ارزان قیمت و همچنین اهدای شیرخشک انجام شد، ولی خوب مشکلات بسیار بیشتر از این کمک‌ها است، ضمن اینکه بچه‌ها نتوانستند شیرهای خشک را استفاده کنند و مجبور به تعویض آن‌ها شدیم.

نظری به اقدامات انجام شده برای تامین مسکن برای خانواده وی اشاره و تصریح کرد: بعد از پیگیری‌های فراوان، راه و شهرسازی استان از مسکن ملی اقدام واحدی را برای آن‌ها در گلشهر پیش‌بینی کرد، که در حال حاضر مشکل واریز وجوه لازم مطرح است که تامین این وجه از عهده من خارج است.

 

راه‌اندازی پویش 4 تایی‌ها برای چهارقلوهای زنجانی

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه کلبه مهربانی طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس از راه‌اندازی پویش 4 تایی‌ها برای خانواده نظری خبر داد و گفت: اقدامات حمایتی این موسسه بعد از استعلام از مراجع شکل گرفت و ادامه دارد.

محسن اجلی با بیان اینکه پدر چهارقلوهای زنجانی مدرک تحصیلی دکترا در حوزه مربوط به زیست شناسی با گرایش محیط زیست دارد که شرکت‌ها می‌توانند از دانشش استفاده کنند، افزود: ولی در حال حاضر شرایط به گونه‌ای پیش رفته که باید به این خانواده کمک شود.

وی به سرسام‌آور بودن هزینه‌های زندگی عادی اشاره و تاکید کرد: هزینه دخل و خرج کودکان به خودی خود، بالا است و در این میان وای به حال خانواده‌هایی که شغل و درآمد ثابتی هم نداشته باشند.

اجلی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با مسؤولان استان زنجان و همچنین نمایندگان مجلس برای کمک به این خانواده زنجانی افزود: در این میان برای ارائه کمک‌های از جمله یارانه معیشتی، مسکن توسعه ملی و ... اقداماتی انجام شده است.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه کلبه مهربانی با بیان اینکه در چند روز گذشته بیش از 16 میلیون تومان کمک جمع‌آوری و در اختیار خانواده چهارقلوهای زنجانی قرار گرفته است، ادامه داد: برای جمع‌آوری کمک‌های بیشتر در حال رایزنی هستیم.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول