اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تامین نیاز آزمایشگاه‌های مکانیک و سیالات با تجهیزات ایرانی

تجهیزات آزمایشگاهی که در آزمایشگاه‌های مکانیک، سیالات و کشاورزی کاربرد دارند، توسط یک شرکت داخلی طراحی و بومی‌سازی شده‌اند تا نیاز کشور به واردات تامین شود.

تامین نیاز آزمایشگاه‌های مکانیک و سیالات با تجهیزات ایرانی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،هدی شاهد مدیرعامل شرکت آذر سیال کسری، درباره جزئیات فعالیت شرکت آذر سیال کسری گفت: این محصولات در حوزه آزمایشگاهی و آموزشی کاربرد دارند و نیازها در حوزه‌هایی چون هیدرولیک و مکانیک سیالات را برطرف می کنند.

 

کاربردهای گسترده در آزمایشگاه‌ها

کاربرد این محصولات در دانشگاه ها، آزمایشگاه ها است. آزمایشگاه های هیدرولیک، مکانیک سیالات، کشاورزی، بهداشت محیط و آب و فاضلاب می توانند از محصول شرکت دانش بنیان استفاده کنند. این محصول نمونه خارجی در سایر کشور ها دارا است و در داخل هم شرکت های زیادی آن را تولید می کنند.

مدیر عامل شرکت آذر سیال کسری در ادامه با بیان اینکه محصولات شرکت های خارجی مولفه های نوآورانه زیادی نسبت به محصولات شرکت ما دارند افزود:محصولات ما مهندسی معکوس از محصولات خارجی است و قطعات و تجهیزات مورد نیاز ما پیش از تحریم ها به کشور وارد شد.

 

قیمت پایین‌تر و اشتغال‌زایی با تولید نمونه ایران‌ساخت

محصولات تولید شرکت آذر سیال کسری یک دهم قیمت محصولات خارجی را دارا است. میزان اشتغال‌زایی در بخش مستقیم 95 درصد و در بخش غیر مستقیم 5 درصد است و در مجموع 3 متخصص در این شرکت فعال هستند.

اگرچه شرکت‌های مشابه در این کشور و تولیدات زیاد می توان گفت به صورت تخمینی میزان نیاز کشور به محصول ما 5 درصد است. محصولات شرکت ما از کیفیت خوبی برخوردار است و اگر زمینه لازم برای صادرات محصولات ما فراهم شود مثل برداشته شدن تحریم و مشکلات اقتصادی، با توجه به کیفیت محصول تولیدمان خواستار صادرات هستیم.

شاهد در پایان گفت: مهمترین مشکل شرکت ما نبود مشتری است و اگر مشتری وجود داشته باشد و مسئولان همکاری لازم را داشته باشند و تحریم ها برطرف شود قطعا مشکلات ما حل می شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول