اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آقایان! حواستان به پروتکل‌ها هست؟

رعایت پروتکل‌های بهداشتی همواره یکی از تأکیدات جدی ستاد کرونا برای کنترل چرخه این ویروس منحوس بوده است و امروز باید از برخی مسؤولان پرسید: آقایان! آیا شما هم حواستان به پروتکل‌ها هست؟

آقایان! حواستان به پروتکل‌ها هست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان روز گذشته در حاشیه نشست ستاد کرونا به نکات قابل‌توجهی اشاره کرده بود که مرور آن خالی از لطف نخواهد بود.

استاندار سمنان گفته بود: اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی مردم برای جلوگیری از ساده‌انگاری در زمینه کرونا و همچنین تشویق برای استفاده از واکسن از مواردی است که باید به‌صورت ویژه به آن پرداخت.

سیدمحمدرضا هاشمی عنوان کرد: استفاده از تریبون نماز جمعه، ائمه جماعت، سمن‌ها، تشکل‌ها و اتاق اصناف از دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌تواند نسبت به هشدار دادن و هوشیاری مردم در خصوص جلوگیری از ساده‌انگاری در مقابله با کرونا کمک کند.

استاندار سمنان در آیین صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی استان هم گفته بود: نیروی انتظامی در بحث مقابله با ویروس منحوس کرونا و ناهنجارهای اجتماعی به‌خوبی پای کار بوده است.

این سخنان استاندار سمنان آن‌قدر صحیح و مهم است که نیازی به توضیح بیشتر ندارد؛ همه باید کمک کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود و این یک اصل مهم است؛ اما برخی تصاویر منتشرشده در روزهای اخیر، نشان می‌دهد ابتدا باید ساده‌انگاری را از اذهان برخی مسؤولان امر زدود!

تصویری که می‌بینید مربوط به نشست استاندار سمنان با همان گفته‌های مهم قبلی، با مدیران حوزه جهاد کشاورزی استان سمنان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان است که همه نزدیک به هم و با تعداد زیادی در سالن نشسته‌اند:

سؤال مهم امروز اینجاست: در حالی که در این تصویر مسؤولان با فاصله اندک کنار هم نشسته‌اند، تریبون نماز جمعه، ائمه جماعت، سمن‌ها، تشکل‌ها و اتاق اصناف و... باید به مردم توصیه کنند دقیقاً چه نوع پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند؟!

عکس دیگری نیز امروز منتشرشده که آن هم قابل تأمل است؛ تصویری جالب از دیدار عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با سردار عبدالله حسنی، فرمانده انتظامی استان به مناسبت هفته ناجا که در ادامه می‌بینید:

جالب اینجاست در این تصویر هم علی‌رغم تجلیل استاندار سمنان از خدمات نیروی انتظامی در زمینه مقابله با کرونا، پروتکل‌های بهداشتی فدای ابراز محبت می‌شود!

به‌هرحال، امید است همه به این نکته دقیق استاندار سمنان که گفته بود لازم است رسانه‌ها، صداوسیما، مطبوعات، ذی‌نفوذان و صاحب‌نظران علمی و دانشگاهی، مردم را به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشویق کنند، اهتمام ورزند؛ البته ابتدا مسؤولان امر در این زمینه عامل باشند.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان هم روز گذشته تأکید کرده بود: ساده‌انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی امری است که باید به‌طور جدی از آن اجتناب کرد.

یادمان نرود که عمده مردم چشمشان به مسؤولانشان است؛ اگر مدیران در موضوع ویروس کرونا دچار ساده‌انگاری یا کوچک‌انگاری شوند، سخت بتوان مردم را قانع کرد تا دستورات ستاد کرونا را جدی بگیرند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول