اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش ۱۴ درصدی کشف پرونده‌های جرایم سایبری در خراسان‌جنوبی

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی از افزایش ۱۴ درصدی کشف پرونده‌های سایبری در استان توسط پلیس فتا در ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش ۱۴ درصدی کشف پرونده‌های جرایم سایبری در خراسان‌جنوبی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی محمدپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پلیس فتا مخفف پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات بوده که کار خود را در خراسان‌جنوبی از سال ۹۰ آغاز نموده است.

وی به مأموریت های اصلی پلیس فتا اشاره کرد و یادآور شد: انواع مأموریت‌های پلیس فتا در بستر فضای مجازی و سایبری صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رصد و پایش فضای سایبری جزو مأموریت‌های اصلی پلیس فتا است، گفت: در حال حاضر ۹۰ عنوان مجرمانه توسط پلیس فتا رصد می گردد.

محمدپور ادامه داد: همچنین پلیس فتا در کنار برخورد با مجرمان فضای سایبری، در بحث پیشگیری از جرایم فضای مجازی اقداماتی در راستای آگاه‌سازی و بالابردن سواد مجازی در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکل در فضای سایبری مربوط به قربانیان و مالباختگان فضای مجازی هستند، اضافه کرد: اگر مردم اقدامات بسیار ساده در راستای استفاده از فضای مجازی را انجام دهند و به موارد لازم را رعایت نمایند با مشکل مواجه نمی‌شوند.

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی یکی از مشکلات اصلی گرفتار شدن مردم با اقدامات مجرمانه در فضای مجازی را ساده‌انگاری در فضای مجازی و سایبری عنوان کرد و افزود: متأسفانه در فضای مجازی این حساسیت و دقت کمتر بوده و ایجاد مشکل می‌نماید که انتظار می‌رود مردم بیشتر مراقبت نموده تا درگیر مجرمان سایبری نشوند.

محمدپور به معلمان و دانش‌آموزان با توجه به آغاز فصل تحصیل توصیه کرد فعالیت‌های آموزشی خود را به شبکه آموزشی مجاز شاد موکول سازند و از سایت نامعتبر در این حوزه استفاده نکنند.

وی ادامه داد: همچنین از دانش‌آموزان که در حال حاضر از گوشی‌های هوشمند و تبلت برای تحصیل استفاده می‌نمایند درخواست داریم تا وارد سایت‌های غیرمجاز نشوند تا دچار مشکل گردند.

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی از افزایش ۱۴ درصدی کشف پرونده‌های سایبری در استان توسط پلیس فتا در ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین میزان جرایم مالی در حوزه فضای مجازی از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان در استان بوده است.

محمدپور ادامه داد: متأسفانه میزان جرایم مالی که شامل دو حوزه کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های مردم در استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است.

وی به ۵ جرم نخست فضای مجازی در استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: کلاهبرداری با ۵۳ درصد، برداشت‌های اینترتی غیرمجاز از حساب مردم با ۱۷ درصد از مهمترین این جرایم بوده و هتک حیثیت و مزاحمت‌های اینترنتی، تهدید برای نوامیس و حک کردن سامانه‌ها در رتبه‌های دیگر جرایم فضای مجازی در استان قرار دارند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول