اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

پیش‌بینی افزایش صادرات ایران به عراق در نیمه دوم سال

عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به عوامل رشد صادرات ایران به عراق در شهریور امسال، گفت: پیش‌بینی می‌شود صادرات کشورمان به عراق در نیمه دوم سال افزایش یابد.

پیش‌بینی افزایش صادرات ایران به عراق در نیمه دوم سال

سید حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت صادرات ایران در 6 ماهه ابتدای امسال، گفت: از ابتدای امسال تاکنون به طور متوسط هر ماه ارزش صادرات ایران به عراق حدود 500 تا 600 میلیون دلار بوده است که روند نسبتا خوبی برخوردار بوده است.

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق افزود: اگرچه بخشی از رشد صادرات ایران به عراق در 6 ماه ابتدای امسال به علت افزودن ارزش صادرات گاز سال گذشته ایران به عراق در آمار صادراتی خرداد ماه امسال است، اما به طور کلی روند صادرات کشورمان به عراق خوب است.

حسینی علت رشد صادرات در شهریور نسبت به مرداد امسال را برگزاری مراسم اربعین عنوان کرد و گفت: در این ایام صادرات برخی اقلام خوراکی و همچنین برخی اقلام مصرفی از قبیل ظروف یکبار مصرف افزایش می‌یابد. 

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز نیز در صادرات به عراق موثر بوده است، بیان داشت: معمولا هر سال در نیمه دوم سال صادرات ایران به عراق افزایش می‌یابد، لذا پیش‌بینی می‌شود، در سال جاری نیز صادرات در نیمه دوم سال به عراق افزایش یابد. 

به گزارش فارس، در شهریور ماه 1400 یک میلیون و 863 هزار تن کالا به ارزش 677 میلیون دلار کالا به عراق صادر شد که با توجه به میزان صادرات در شهریور ماه سال گذشته  از  رشد 30 درصدی در وزن و 19 درصدی در ارزش برخوردار بوده است همچنین در شهریور امسال نسبت به مرداد صادرات کشورمان به عراق به لحاظ وزنی رشد 72 درصدی و به لحاظ ارزشی رشد 86 درصدی را داشته است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول