اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مدیریت فشار شبکه آب در همدان ادامه دارد

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به تداوم اعمال مدیریت فشار آب گفت: تا زمانی که وضعیت مخازن ذخیره آب به مقدار قابل قبول نرسد این نوع از مدیریت فشار  ادامه خواهد داشت.

مدیریت فشار شبکه آب در همدان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا نیکداد ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر اعمال مدیریت فشار، با اشاره به کاهش ۴۲ درصدی نزولات جوی در سال جاری اظهار کرد: بر همین اساس دو راهکار ایجاد منابع جدید آبرسانی و اعمال مدیریت مصرف در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ایجاد منابع آبی جدید از وظایف تعریف شده شرکت آب‌منطقه‌ای است عنوان کرد: با توجه به اینکه تاکنون منابع آبی جدیدی در دسترس شرکت آب و فاضلاب استان قرار نگرفته، تنها راهکار، مدیریت مصرف و آگاهی‌بخشی به مردم بود که در این خصوص اقداماتی عملیاتی شد.

معاون بهر‌ه‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان افزود: موضوع اعمال مدیریت فشار در ساعاتی که نیاز آبی مشترکین کمتر احساس می‌شد در دستور کار قرار گرفت که بر همین اساس اعمال مدیریت فشار از ساعت ۱۱ شب تا ۴ صبح اجرایی و ۶۷ دستگاه کنترلگر فشار منصوبه بر روی شیرهای فشار شکن انجام این کار را میسر می‌کند.

وی در خصوص نحوه عملکرد دستگاه‌های کنترل‌گر فشار عنوان کرد: این دستگاه‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که در زمان کاهش نیاز آبی شهروندان، فشار آب به حداقل میزان ممکن می‌رسد و بر همین اساس علاوه بر اینکه هدررفت آب را از طریق نشتی‌های پنهان و شکستگی‌ها به حداقل میزان می‌رساند، مخازن ذخایر آبی سطح شهر را نیز برای روز بعد آماده بهره‌برداری می‌کند.

نیکداد با اشاره به اینکه آنچه تاکنون اتفاق افتاده تنها اعمال مدیریت فشار بوده و هیچ تصمیمی در ستاد مدیریت بحران مبنی بر قطعی آب اتخاذ نشده است گفت: در صورت اخذ تصمیمات به منظور قطعی‌های روزانه، تصمیمات لازم از طریق مراجع به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

وی ضمن اشاره به برخی گزارش‌های دریافتی در خصوص قطعی‌های آب در طول روز در برخی نقاط شهر عنوان کرد: این نوع از قطعی‌ها عموما ناشی از شکستگی‌های احتمالی است و در این رابطه طبق روال معمول اکیپ‌های امدادی ضمن حضور در محل حادثه نسبت به رفع مشکل اقدام می‌کنند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین در خصوص تداوم اعمال مدیریت فشار گفت: تا زمانی که وضعیت مخازن ذخیره آب به مقدار قابل قبول نرسیده این نوع از مدیریت فشار  ادامه‌دار خواهد بود و تنها ممکن است تغییرات زمانی در آن اعمال شود.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی اضطراری به منظور جبران بخشی از کمبودهای تولید آب در حال پیگیری است عنوان کرد: چنانچه نزولات جوی به ماه‌های آذر و دی موکول شود، بارش‌ها تبدیل به رواناب نخواهد شد و قابل بهره‌برداری نیست.

نیکداد خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود ذخایر آبی موجود، نیازمند همکاری مشترکین به منظور حفظ منابع آبی موجود و مدیریت در مصارفشان خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول