اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اندیکا در زلزله اخیر مظلوم واقع شد/سرما در راه است مردم سرپناه می‌خواهند

امام جمعه اندیکا گفت: اندیکا در زلزله اخیر بسیار مظلوم واقع شد و حتی در فضای مجازی می‌بینیم که این زلزله به نام چلگرد در حال انتشار است در صورتی که از اندیکا به ویژه منطقه محروم و تمام عشایری چلو در خوزستان نامی برده نمی‌شود.

اندیکا در زلزله اخیر مظلوم واقع شد/سرما در راه است مردم سرپناه می‌خواهند

حجت الاسلام سید اکبر موسوی امام جمعه اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: میزان خسارت زلزله اخیر در مناطق عشایری اندیکا به اندازه خسارات چلگرد چهار محال بختیاری است.

وی افزود: در روزهای گذشته با نماینده ولی فقیه در استان از مناطق زلزله زده اندیکا بازدیدی داشتیم و در برخی از روستا منازل بطور صددرصد تخریب شده بودند.

خطیب جمعه اندیکا گفت: اندیکا در این حادثه بسیار مظلوم واقع شد و حتی در فضای مجازی می‌بینیم که این زلزله به نام چلگرد در حال انتشار است در صورتی که از اندیکا به ویژه منطقه محروم و تمام عشایری چلو در خوزستان نامی برده نمی‌شود.

وی ادامه داد: تا بحال اشاره‌ای به تخریب ۱۰۰ درصدی برخی از روستا‌ها و بی جا و مکانی عشایر در سرمای هوای نشده است.

اکبر موسوی تصریح کرد: احتمالا بر اساس هدایت فضای رسانه‌ای اگر قرار به اختصاص اعتباری باشد این اعتبار به سمت چلگرد روانه شود.

وی بیان کرد: چلگرد با اندیکا برای ما تفاوتی ندارد اما خواهشی که از دولت داریم این است که ظلم هشت ساله دولت قبل نسبت به اندیکا تکرار نشود.

موسوی اذعان کرد: در زلزله سال‌های گذشته مسجدسلیمان، اندیکا نیز به همان شدت لرزید اما اندیکا که ۹۵ درصد بافتش روستایی و عشایری است نادیده گرفته شد.

وی عنوان کرد: در مقایسه دو زلزله مسجد سلیمان و چلگرد، اندیکا نادیده گرفته شد درصورتی که مسوولین توجه داشته باشند بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله چند روز گذشته در ۳۳ کیلومتری چلگرد و ۳۷ کیلومتری قلعه خواجه اتفاق افتاده و تفاوت تنها چهار کیلومتر است.

امام جمعه اندیکا گفت: بر اساس اعلام فرمانداری ۱۲۰ روستا درگیر خسارت و صدها خانه تخریب شدند همچنین خانه‌هایی که ترک برداشته‌اند با بارش باران خراب خواهند شد.

وی بیان کرد: از مسوولین ملی و استانی تقاضا می‌شود اندیکا را فراموش نکنند چراکه این شهر یه خودی خود محروم است. این زلزله برای تخصیص اعتبارات، بودجه برای رفع محرومیت‌ها به اندیکا میتواند بهانه‌ای باشد.

اکبر موسوی تصریح کرد: ما امیدواریم دولت جوان و جهادی سیزدهم و آقای رئیسی که امید محرومان است اندیکا را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: جناب مخبر معاون اول رئیس جمهور، جناب رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و دیگر مسوولین خوزستانی در دولت دین خود را به خوزستان ادا کنند و برای زادگاه خود فریاد بزنند.

موسوی عنوان کرد: اگر در این دولت هم برای اندیکا اعتباراتی در نظر گرفته نشود در حق این مردم و منطقه ظلم شده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول