اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آزادی قبل از اصلاح ظلم به زندانی و جامعه است/ دسترسی به مواد مخدر مانع اصلاح زندانیان

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی گفت: فرد زندانی به مثابه بیمار بستری در بیمارستان است و همان گونه که او تا زمانی که مداوا و درمان نشود مرخص نمی‌شود، در زندان هم این گونه است و آزادی قبل از اصلاح و درمان، ظلم به زندانی و جامعه است.

آزادی قبل از اصلاح ظلم به زندانی و جامعه است/ دسترسی به مواد مخدر مانع اصلاح زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، محمدمهدی حاج محمدی در سفر خود به خراسان رضوی و در بازدید از اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی چناران، با بیان اینکه در کنار اشتغال زندانیان، سلامت روان آن‌ها بسیار مهم است، اظهار کرد: اگر زندانی در زندان به مواد مخدر دسترسی پیدا کند همه تلاش‌ها بیهوده و در واقع آب در هاون کوبیدن است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی با اشاره به اهمیت توسعه اشتغال زندانیان ادامه داد: فرد زندانی به مثابه بیمار بستری در بیمارستان است و همان گونه که او تا زمانی که مداوا و درمان نشود مرخص نمی‌شود، در زندان هم این گونه است و آزادی قبل از اصلاح و درمان، ظلم به زندانی و جامعه است.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت و زیرساخت لازم، اردوگاه حرفه آموزی چناران باید زودتر از دیگر نقاط کشور به هدف‌گذاری ۸۰ درصدی اشتغال در سال جاری برسد.  

حاج‌محمدی همچنین با حضور در مرکز اشتغال شماره یک و دو اردوگاه با تعدادی از زندانیان در خصوص مسائل شغلی، حقوق و دستمزد و نحوه ارائه خدمات گفت‌وگو کرد و خطاب به مدیر اردوگاه گفت: بیگاری کشیدن از زندانی و عدم پرداخت دستمزد قابل قبول و منطقی نیست و کارتان را نیز بی‌برکت کرده و تلاش شما بر اصلاح و تربیت را بی‌نتیجه می‌کند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خطاب به زندانیان شاغل در مرکز حرفه آموزی عنوان کرد: در این دوران تحمل حبس و محکومیت فرصت را مغتنم شمرده و اراده کنید یک زندگی دیگر داشته باشید و اکنون و امشب برای یک تصمیم و اراده جدی بر جبران مسیر خطاکاری، از امام رضا(ع) مدد بگیرید.

وی با حضور در مرکز مشاوره و روان درمانی اردوگاه نیز گفت: در حوزه روانشناسی زندان بر روی چند اصل باید تمرکز و مدلسازی کرد و اولین حوزه اینکه از حضور و مشارکت همه گروه‌های جهادی و مردمی از جمله طلاب، روانشناسان، روانپزشکان و نخبگان حوزه اصلاح و تربیت استقبال می‌کنیم و موضوع دیگر این است که باید با کمک نخبگان مربوطه دانش اصلاح و تربیت زندانیان را تولید کنیم.

حاج محمدی ادامه داد: زندانیانی که در داخل اندرزگاه‌ها متنبه و برای دیگران الگو شده‌اند باید با توسل به ظرفیت کمیسیون عفو از ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند و نباید به میزان حبس و نوع جرمشان نگاه کرد چون این کار زندانیان را به شرکت در فرآیند اصلاح و تربیت در زندان امیدوار می‌کند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی به مسئله بعد مسافت اردوگاه برای خانواده زندانیان اشاره کرد و پیگیری لازم برای ایجاد سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی شهری و همچنین فراهم کردن زیرساخت لازم برای برقراری خدمات الکترونیک از جمله ارتباط تصویری در این مرکز را خواستار شد.

گفتنی است؛ حاج محمدی در ادامه این بازدید هشت ساعته با حضور در اندرزگاه قرآنی اردوگاه با زندانیان به صورت چهره به چهره گفت‌وگو و شام را با آن‌ها صرف کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول