اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ارجاع روزانه ۱۰۰۰ تبعه خارجی غیرمجاز افغانستانی از مرزهای خراسان رضوی

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: روزانه بین ۸۰۰ تا هزار نفر از اتباع خارجی غیرمجاز افغانستانی که از نوار مرزی وارد کشور می‌شوند به کشورشان بازگردانده می‌شوند.

ارجاع روزانه ۱۰۰۰ تبعه خارجی غیرمجاز افغانستانی از مرزهای خراسان رضوی

محمدتقی هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تربت جام اظهار کرد: بیش از دو هزار و ۴۰۰ مهاجر غیرمجاز افغانستانی در طول سال از خدمات مهمانشهر تربت‌جام برخوردار می‌شوند اما در بُعد خدمات تخصصی به‌ویژه حوزه پزشکی درمانی با مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی ادامه داد: گروه‌های جهادی و مردمی با این‌گونه اقدامات پسندیده نشان دادند که در کنار ملت مظلوم افغانستان هستند و همیشه این‌گونه همکاری‌ها و همدلی‌ها را ادامه خواهند داد و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات مردم‌دوست و همسایه افغانستان برطرف شود.

وی در بازدید از کمپ مهاجرین افغانستانی در فریمان و مهمانشهر تربت‌جام با اشاره به طرح ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز در ایران ابراز کرد: ۱۲۰ واحد مسکونی مستقل در مهمانشهر پذیرای بیش از دوهزار و ۴۰۰ تبعه افغانستانی است اما با توجه به ورود آوارگان جدیدالورود روزانه بین ۸۰۰ تا هزار نفر از اتباع خارجی غیرمجاز که از نوار مرزی وارد کشو می‌شوند که طی فرآیند قانونی به افغانستان بازگردانده می‌شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه آوارگان جدیدالورود که از وضع موجود کشورشان نگران‌اند جزو پناهندگان محسوب نمی‌شوند، اضافه کرد: این افراد در بدو ورود ضمن بررسی مشکلات، پذیرایی و اسکان داده می‌شوند و پس از اخذ تضمین امنیتی از کشور افغانستان با رضایت خودشان به کشورشان بازمی‌گردند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول